onsdag 7 juni 2017

Jag gjorde en tavla ...

Tack Elaine för urval, hängning o konstnärlig support + middagsbidrag ++
Tack Ditte för reportage med foto + matlagning ++
Tack Annukka för champagnefrukost ++
Utan er hjälp o stöd hade det inte fungerat alls!
..  här kommer alla tavlorna på en å samma gång ...

1. Trollskog 90 x 70 cm
2. Röd trumpet  70 x 50 cm
3. Bågen  90 x 70 cm
4. Vädur  90  x 70 cm
5. Anemon   90 x 70 cm
6. Vad hände  70 x 30 cm
7. Blå lagun  70 x 50 cm
8. Blåöga  Privat ägo
9.  N.Y  61 x  50 cm
10. Ljusglimt  61 x 50 cm
11. Mer än ingenting   50 x 40 cm
12. Trollslända   61 x 50 cm
13. Det okända   Privat ägo

14. Örnen   50 x 40 cm
15. Tiger  55 x 45 cm
16. Anslagstavlan 60 x 45 cm  (ev. privat ägo)
17. Isberg   50 x70 (ev. privat ägo)
18. Upp till betraktaren. Privat ägo
19. En gånger en  100 x 100 cm


20. Än utan titel   50 x70 cm

28 kommentarer:

  1. Mycket fina tavlor, och de är exakt rätt döpta. Vad du e duktig Tove!

    SvaraRadera
  2. Mycket njutbara, varevigaste en. Så fina. Du har verkligen gjort det! You did it! Tove, Tove, konstnär, inte bara konstnärlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort det!
      Konstnären tackar och bockar :-)

      Radera
  3. Aha, det är där du har hängt den senaste tiden, Tove! Toppen! Har kollat hos din kompis Ditte och vilket jobb ni har gjort tillsammans, det är härligt med så goda vänner och hjälpredor. Underbart med din utställning, hoppas att du sålde bra av dina fantastiska tavlor!
    Kram, Tove!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Mycket häng!
      Kul att du tittade in hos Ditte också. Som sagt fantastiska dagar med vänner!
      Kram

      Radera
  4. Bra med vänner ,-))
    Allt har låtit så mysigt! ,-)
    Kul att få se dina tavlor, jag har varit så nyfiken, hade gärna besökt men du bor för långt upp ,-)
    Många jättefina!
    "Vad hände" känner ag att den känner jag lite extra för.
    Ha det fortsatt jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket du fina!
      "Vad hände" påminner mig om dig på något sätt så jag blev glad att du nämner just den :-)
      Allt har varit så härligt och tack för att du följt oss. Tänk om du hade kunnat varit här <3
      Kram

      Radera
  5. Stort tack för härliga dagar, fina upplevelser och goa skratt tillsammans med dig, Elaine och Annukka! Och tack för en färgsprakande kavalkad av tavlor och de sprakar än mer när man ser dem hänga på en vägg. Lycka till med utställningen även kommande vecka.
    Önskar dig det bästa av det mesta.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härliga dagar på alla sätt! En lång underbar upplevelse lång gav ni mig ni tre! Elaine har fått beröm för hängningen av betraktare!
      Tack så mycket kära vän.
      Sockerärt i äggkoppskram - estitisk överförd :-)

      Radera
  6. Du är helt fantastisk, Tove!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  7. Så underbara tavlor. Jag har redan valt mina favoriter nämligen Vad hände? Och Ljusglimt och även Isberg med de infrusna domherrarna........men det är kanske bara i min fantasi. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är en betraktare som gör en konstnär väldigt glad Gunnel!Härlig tolkning av Isberg!
      Kram

      Radera
  8. Underbara konstverk allihop! Älskar dem! Om jag ska välja en favorit så blir det svårt ... men Bågen, Anemon ... och så den sista Än utan titel ... de blir mina favoriter!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oh, så fina tavlor. Så bra att du fick hjälp med hängningen och annat som kan bli jobbigt.
    Trevlig sommar och hoppas att vi möts i bloggruppen i höst.
    Hälsningar
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Tack Birgitta! Fantastisk hjälp gott att ha :-)
    Vi ses i höst!

    SvaraRadera
  11. Härligt, Tove! Utställningens rubrik stämmer så bra med det du gjort. Dina tavlor sprakar, och dem är verkligen öppna för betraktaren och den personliga fantasin.

    Hoppas att du njuter av din utställning och dem möten du måst få där :D

    Tack för din kommentar hos mig. Du fick svar där, men går även hit och kollar läget. Vill också ge dig en sommarhälsning på din blogg :D
    Glad sommar!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tack Lollo!
    Jag njuter hela tiden må du tro!
    Glad sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Å, den utställningen hade jag gärna velat se i verkligheten! Helt underbara alster. Tack för att du tog mig med på denna konstvandring. Svårt att välja en favorit, men det kan bli Örnen, Blå lagun och Röd trumpet. Det här hade passat utmärkt på Galleri KVIS!

    Fortsätt måla och njut av dagarna som går!
    Och en stor kram från
    Christina Karlsson

    SvaraRadera
  14. Tack, så roligt att de föll dig i smaken Christina! Jag blir glad över det!
    Synd det är så långt till Galleri Kvis ... men vem vet :-)
    Härligt att du tittade in!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  15. Underbara konstverk allihopa och så gärna jag hade velat se utställningen. Alla tavlorna talar till mig och bjuder på så många olika intryck. Svårt att välja ut favoriter men Trollskog, Blåöga och den sista utan namn är fantastiskt fina och de berör min själ. Ha en underbar sommar, måla och njut. Kram ����

    SvaraRadera
  16. Tack Gunilla, så glad jag blir att du gillar tavlorna och att du tittade in!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej, du är sannerligen en färgstark kvinna, dina tavlor gör mig glad. Önskar att jag kunde våga, när jag får en en tom pannå framför mig så börjar jag lite försiktigt i ena hörnet...Men övning och talang ger färdighet har jag förstått. Ha nu en skön sommar, du har säkert inte slutat måla bara för att utställningen är klar. Det kommer väl flera...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket att du tittade förbi:-) Jag spar inte på färgen Paula!
      Du kan våga du med. Tänk inte, ta bara färger lite här och var och låt glädjen flöda i färger mer än resultatet - då blir det något att se efterhand. Målningen är underbar så det kommer mera.
      Må gott i sommaren!

      Radera
  18. Men åh vilken underbar färgexplosion du bjuder på! Härliga innehållsrika bilder. Så roligt att få se – tack!

    SvaraRadera
  19. Tack Karin för att du tittade in och såg :-)

    SvaraRadera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...