måndag 5 juni 2017

... " i betraktarens ögon" ...

Våra dagar tillsammans har ju kretsat kring ""i betraktarens ögon", se och tolka.
Söndagen hade vi inga andra förehavanden än att förbereda en tre rätters middag som bestämdes efter en noggrann kylskåpsinventering.
Så jag tyckte att nu måste vi ut i skog och mark.
Sagt och gjort pinnar vi iväg. Först fryser vi, sedan blir det varmt nog.
Inspirationen har absolut taget fäste i Ditte och Elaine. Efter att ha fäst blicken på upphängda tavlor och deras inbördes ordning koncentrerar de sig nu på det jordiska.
Längs stigen finns det några intressanta stubbar, varav en fångar deras intresse särskilt.
De har också hört om guldet som finns här, vilket troligen kan förklara deras sökande i marken. Kanske söker de sina rötter.

Sökandets ljuvliga tillstånd, i beslutsamhet betraktar de
Nu närmar de sig stubbobjektet och jorden omkring inspekteras
Noggrant granskar de. Nollåttor lämnar inget åt slumpen - eller hur är det fatt?
DÄR!
Jag hör deras nöjda suck och de intar positionen med naturlig grace

Lyckan över stubbfyndet efter att ha intaget marken där den växer är klart lysande 
Här intar de i mindful närvaro sin upplevelse, de landar troligen i betraktelsen
Inte helt klara än -  glimmar guldet??

Vips, Ditte flyger upp på stubben som har ryggstöd, njutfaktorn kan innehålla
flera ingredienser av ansiktsuttrycket att döma
Elaine vill ha stubb-ryggen mer synlig
Kan jag väl ordna, Ditte är långt från trögbedd
Ser avslappnad ut eller ...
Nu får det räcka 
 Fick vi med allt?
Glimmar det inte här?

Mina vänners värde för mig
 är som guldtackor i mitt inre!

Tack för skrattandets ljuva skratt då vi i efterhand betraktade bildserien!
Klart vi delar med oss :-)
Mer om dessa dagar med tavlor följer ...

18 kommentarer:

  1. ;-))))) härligt ni har det tillsammans, himla kul bildserie ,-)))
    Skratta behövs.
    Vilka vänner i är tillsammans!
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack primrose för ditt följe på Dittes blogg också!
      Dina kommentarer gör gott i hjärtat!
      Varm kram <3

      Radera
  2. Men, så härligt! Skrattet och vännerna, betyder så mycket! Man ska ha roligt och njuta här och nu. Göra det bästa.
    Goda vänner är som guld, helt sant.
    Glädjekram 😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så glad dina kommentarer gör mig här och hos Ditte!
      <3
      Varm kram!

      Radera
  3. Dessutom blev skrattet ni hade tillsammans riktigt spännande som bildserie. Jag kom på mig att jag höll andan i väntan på att vad som helst kunde ske! Du är en guldtacka bara du Tove!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack Karin! Du gör mig glad och inspirerar mig!
      <3

      Radera
  4. Tusen tack Tove! Så många härliga skratt! Nu ser jag saker och ting med helt andra ögon.
    Så fint att du, Annukka och Elaine har gett mig många nya redskap att betrakta.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknad i morse, men med alla sköna minnetn i sinnen, vilken upplevelse detta blev!
      Din insats, Elaines och Annukkas blev som sagt en inre guldupplevelse!
      Tack så mycket!
      Varm kram!

      Radera
  5. Å vilken underbar betraktelse du bjuder på. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härliga vänner och härlig är skogen!
      Tack Kersti för ditt besök!

      Radera
  6. Underbart Tove! Härligt med goda vänner som ger peppning, hjälp och glada skratt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, vilka gulddagar vi haft i norr! Tusen tack Tove för alla upplevelser, har inte skrattat så mycket på länge!! Vår, mitt o Dittes koncentrerade guldletning blev ju så här efteråt... väldigt underhållande......hm....bytet förblir en hemlighet!
    Alla dessa underbara bilder som du målat, vackra färger, spännande motiv, tillsammans med glada tillrop från Ditte o Annukka, vilken glädje och framförallt ära, att få hänga!! Lycka till med utställningen och så ses vi snart igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen gulddagar med er här!! Skogsturen blev ett av alla skrattminnen som bevaras. Du har fått beröm för din hängning!! Fantastisk! Du, Ditte och Annukka möjliggjorde denna utställning! Stort tack ännu en gång! Minnen med hög glädjefaktor!

      Radera
  8. Härligt med goda vänner som man kan ta med sig ut i skogen och leta guld med!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  9. Vilken ljuvlig dag ni har haft! Härligt att få träffa bloggvänner IRL :)

    SvaraRadera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...