torsdag 12 januari 2017

Gems Weekly photochallelenge Leende och Himmel

Här hittar du  Sanna ´s ord och länkar till de som deltar i ord&bildleken som jag ger mig med i .
Flera bloggvänner är med redan och några nya får jag bli bekant med.  Bra inspirerande är dina ord Sanna! Vet inte om det gick att länka till min blogg, men vi får se hur det är med det!

Vecka 1 - Leende

Jag 3 år, uppklädd inför fotografering
farmor hade sytt min jacka, kjol och blus
Vecka 2 Himmel
Från nära gräsrot upp mot himlen
 
Liggande, krypande på rygg uppåt ser jag himlen där uppe,
snöskottning ska ske från min balkong,
 må upp till snöspadarna först,  dit mätte det 2 meter :-)
Frihet i trädkronorna under blå himmel
Liggande på marken och känner mig ett med naturen

26 kommentarer:

  1. Vilka underbara himmelska bilder och tur att du såg himlen under all den där snön oj oj.. jag har lagt in en ny länk för dig som gör att man kommer hit direkt och inte till google plus
    Lättast är att öppna inlägget bara och kopiera länken och lägga in den i listan :) Tack för att du delar dina jättefina härliga Himmelska bilder och stort Tack att du är med
    KRAM Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du lade in min länk Sanna!
      Så roligt att vara med på detta sättet :-)
      KRAM

      Radera
  2. Himmel så fina bilder! Bilden på dig är ju bara sååå fin! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du när jag fann den bilden så såg jag att min Lilleman liknar på mig :-)
      Kul att använda sina bilder på det här sättet också :-)
      Kram

      Radera
  3. Så kul att du hittade Sanna fotoutmaning! :) Fina bilder!
    Den charmiga lilla Tove i första bilden är ju bara SÅ go!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad jag kan hänga på, detta är trevligt och roligt!
      Å tänk att jag varit så liten ... :-)Mitt barnbarn LIlleman liknar mig såg jag :-)

      Radera
  4. Fin bild på lilla du. Ett kul sätt att fotografera himlen med att ta det underifrån ungefär som om man var en liten insekt. Allt blir så mycket större....en illusion. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev kul det där att fota så - illutionistisk tack!
      Kram

      Radera
  5. Söt liten finklädd 3-åring.
    Härliga bilder med himlen i olika blåa nyanser. Ovanligt fotade, andra perspektiv än de vanliga, så kul och så vackert.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack wiolettan för dina ord!
      En kan se det lite från undersidan i bland :-)
      Varm kram!

      Radera
  6. Härliga Tove! Så söt liten leende tjej! Och himmelsbilderna - underbara! Speciellt det sista - älskar att ligga under träden och titta upp mot himlen - tack!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki! Det sägs att jag alltid var glad :-) Och är väl än :-) Tänkte väl att du också fotar liggande!
      Kram

      Radera
  7. Bilden från snöskottningen tycker jag är alldeles fenomenal och perspektivet är toppen :D

    Kram och fortsatt trevlig fredag!

    SvaraRadera
  8. Ord- och bildlek - känns helt perfekt för dig Tove! :) Alltid härligt klurig med orden och härligt fina bilder.
    Naturupplevelser är både fint och stort.
    Önskar dig en riktigt go helg!
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia! Det känns helt perfekt att delta!
      Naturen är livgivare!
      Varm kram

      Radera
  9. Så fint himmelbilde,
    men barnebildet er spesielt fint.

    God helg frå Anne-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så moro du fant hit til meg og takk for kommentaren!
      God helg til deg også!

      Radera
  10. Nu går det betydligt bättre att kommentera, då det är blogspot-sidan som kommer upp. Tackar för det:-)

    Helt underbara himlar, speciellt den med (snö-)skyfflarna och ditt ben i mitten. Åsså snön ovanpå - otroligt dramatiskt tycker jag. Bra jobbat där:-)

    PS. Nästa gång du är med hos Sanna så kan du kanske lägger upp länken http://toveolberg.blogspot.se/ i stället för Google+ länken. Jag vet att det är många som inte har/vill ha Google+ av olika anledningar, främst på grund av man precis som jag inte kan kommentera då. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tittade in :-)Tack för kommentaren!En ska ha roligt då en skottar snö :-)
      Tack för tipset också! Jag visste inte att jag kom upp som G+ fast jag skrev in länken som du skriver. Gott är att det en själv inte förstår eller vet kan en få hjälp med i Blogglandia :-)
      Må gott!

      Radera
  11. Vilken fin header du har. Och i min färg! Är det månne en del av en vas?
    Så roligt att du är med i Sannas veckofotografering! När jag ser dig där leendes på bilden, i dina fina kläder, så känner jag igen dig. En helt underbar bild!
    Himlarna är vackra och tänk att du kravlar dig ut på rygg för att kunna skotta. Och sedan tar du kort dessutom. Vem skulle kunna det om inte du.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den där veckofotograferingen med ord till är ju en sån där Tove-grej så jag hänger med nu!
      En ska ha roligt när en skottar - och bilden kom till av att någon önskade selfies på min skottning som jag var så upptagen av då i slutet på oktober :-) Nu får vi ju denna leken gemensamt också!
      Stor kram och ta väl hand om dig med influensan som jag förstod är på bättringsvägen.

      Radera
  12. Fina tolkningar! Hade faktiskt också tänkt på det där att fota ett leende (selfie), eller att ta en gammal bild.
    Och HIMMEL så många fina bilder av himlar vi fått här!

    SvaraRadera
  13. Så kul att du fann hit också:-) Tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  14. Fina roliga bilder. Gillade första himmelbilden med gräset och insåg att nånstans har jag också en gräs- och himmelbild som jag tyvärr förlorat originalet till. Ekorrkorn och brudslöja och jag låg på rygg under och fotade. Få se om jag hittar kopian nånstans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu har jag letat fram den och lagt upp den lilla lilla bilden. Tyvärr dålig kvalitét men du kanske ser lite likhet ändå.

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Strömma surt och grilla kryp

Nu har jag fått min dos till hälften för detta året. Jag har nämligen strömmat surt två dagar i rad. Enligt min väninna så är rekommendation...