måndag 16 januari 2017

Upp i ottan

Att kl 07.00 skulle kännas som ottan för mig är verkligheten härligt. Inte alls!
I dag för att jag ska till frissan och få klippt håret. Det har växt sedan i september tror jag och växt är just ordet. Det sägs att en fin frisyr lyfter självkänslan och en kan bli rent lycklig - det kan en säkert. I mitt fall är det så att vintertid bär jag mössa, jag gör det från september och fram i maj om det behövs. Då blir frisyren en bagatell. Självkänslan ligger på vila och det går alldeles utmärkt det också. Rätt jobbigt kan det vara och "känna av sig själv" hela tiden.
Men idag ska jag för någon minut ha en frisyr :-)
Och ottan ja  ... det gäller att bryta sina vanor så en inte helt glömmer sig i frisyren - eller något ditåt.
God måndag!

26 kommentarer:

  1. Härligt att "frissa till sig" då och då och låta sig pysslas om. Det är praktiskt vintertid då det är viktigare med skapligt snygg och varm mössa än hur håret ter sig under tycker jag. Hoppas du får det skönt och blir nöjd med resultatet. (du kan ju alltid lägga ut en selfie)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är nog inte ens skapligt snygg :-), men det är alldeles för skönt att vare ute så det gör då inget.
      Kram

      Radera
  2. Skönt att komma iväg till frissan även om det blev till att gå upp med tuppen!

    Kram och god måndag :D

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att komma upp i ottan :)
    Önskar dig en fin dag - och ett trevligt besök hos frissan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ottan har sin tjusning och att få klippt mig blev skönt!
      Kram

      Radera

  4. Å jag som trodde att självkänslan var en färskvara... :))

    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar kommentar från dig - nu fick jag en omgång i självet - känslan :-)
      Stor kram!

      Radera
  5. En lättskött frisyr är A och O. Jag har ingen energi att stå framför spegeln allt för länge. Att stiga upp i ottan gör jag bara i nödfall precis som det blev för dig nu. Man måste vara noga och se till att det inte hände för ofta. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är mycket lättskött nu - roligt få uppleva den tiden igen då håret är verkligen kort! Tänk att ottan blivit så att jag numera sover längre, idag blev det noll otta!
      Kram

      Radera
  6. Lycka till hos frissan! Jag är lite som du, gömmer håret i mössa vintertid, mest för att jag är frusen.
    Upp i ottan, är en sak, men att också gå ut då, mindre roligt, haha.
    Men vad gör man. Jo, ger bort en kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det blev så bra så!och tack för kramen :-)
      Kram får du med!

      Radera
  7. Vi får väl se ett foto så småningom, eller?
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Morgnarna känns ruskigt tidiga denna mörka årstid. Men lite förnyelse, om så bara för en stund, för att dra skurken (mössan :) ) vid näsan - det kan vara en härlig känsla. Jag hoppas den ger dig en skön måndag och fortsatt bra vecka.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de gör ju det. kan inte helt förstå att jag i jobblivet då ottan var verklig otta - mellan 4.30 och 6. Förnyelsen blev för en stund, för jag drog mössan över huvudet efter klippningen direkt, jag skulle ju ut :-)
      Varm kram

      Radera
  9. ,-))))
    Ja det var tidigt ,-)))
    Bra med mössa, då gör det inget om håret skulle bli lite för kort, jag klipper mig själv nu sen 2 år tillbaka när min frissa slutade ,-)
    Ha det fint och hoppas du trivs i din frisyr ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mössa kan jag inte var förutan, men lite bättre blev det då det nu är snaggad kort kort!
      Jag trivs utmärkt i den frisyren!
      Kram o må gott!

      Radera
  10. Hoppas du blev nöjd med din nya frisyr!!
    Mössa är bra att ha och den sitter där den ska även på mig!
    Ha det gott vännen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh yes, very much indeed :-)
      Mössan är vår goda vän!
      Kram

      Radera
  11. Uppe i denna arla morgonstund innebär också att det blir en lång dag so du kan fylla med en massa trevligheter förutom besöket hos frisören. Men visst är det skönt att bli klippt. Ser också fram emot detta. Mössa har jag sällan, men är det mer än -7 åker den på och likaså om det blåser.
    Hoppas du haft en bra dag med många trevligheter.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen blev lång - och händelserik Ditte!
      Underbar är min frisyr och den klarar mössan platta fall med bravur :-)
      Stor kram!

      Radera
  12. När jag ska upp så där tidigt så är jag varje gång glad över att det är högst tillfälligt. Gläder mig åt morgondagen då jag åter vaknar av mig själv. Får lyssna på kroppens egen vilja...

    Även jag är en mössbärare... varmt och gott ska det vara.

    Självkänslan, jag hoppas att den fort som tusan hittar hem till dig igen. Den får inte springa bort så där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att det blivit så med ottemorgnar - så alltför vanligt förekommande i jobblivet, men nu är det ett minne blott.
      Själva känslan den är inte så långt borta :-)
      Mössa är helt nödvändigt för mig också.

      Radera
  13. Jag antar att du redan är färdig med din nya frisyr. Njut av den och skippa mössan. Dvs håll dig inne så du kan njuta av ditt nya jag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu sitter jag här så nysnaggad så ... underbart!Lite nytt på det gamla skroget :-)
      Kram

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Veckans rubrik - Full stopp

Full stopp - minns så väl min norska körlärare i Oslo då jag innan flytt till Sverige för så många år sedan övningskörde för mitt körkor. ...