måndag 2 januari 2017

Svag till måttlig feber med utsikter till en het afton

Starkt hosta, ont i alla mag-och bröstmuskler=hostmuskler. Hittat en bra hostteknik, rena yogaövningen faktisk, påminner om förlossningsblomman, skrapigt i rören, ont i halsen, huvudet, dubbelastmamedicininhalering morgon o kväll, vilket skapar torr miljö,  dock inatt kunnat sova. Kamperar med mig själv. Vilket jag ju alltid gör så det kan ju ses som ett friskt tecken. Svider i näsan.
Sämre men bättre inte alls
Kommer att tänka på " När en riktig karl är sjuk - släng dig i väggen karlslok!
En riktig kvinna är ju sjuk :-)




18 kommentarer:



  1. ♥♥♥ Krya på dig kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Stackars dig!
    Krya på dig!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Jag veeet hur det känns, det är inte riktigt över här än! Jag har slutat med mina dubbla hostmediciner nu men det är något som kryper i kroppen, haha.
    Krya på dig, vännen, du har det som värst nu, sen vänder det! Kraaam ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är nog många som vet hur det känns ;-)min astma ställer nog till det.
      Tack kram!

      Radera
  4. Den väderleks eller sjukhetsrapporten lät inget vidare. Jag kan bara hålla tummarna för att du är frisk snart. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... och den blev het aftonen :-(
      Kram

      Radera
  5. Fy va jobbigt!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för påhälsning från dig också!

      Radera
  6. Här är en med samma symptom. Fy, så jobbigt! Vi får krya på oss!

    SvaraRadera
  7. Illa! Men kan du inte ta och slänga iväg bacillerna och det onda.
    De inkränktar på och i dig och det gillas inte.
    Önskar att du snart blir piggare.
    Stor kram och många tankar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Provade släng ut de men inte lyckas an :-(
      Tack stor kram!

      Radera
  8. Är åxo sjuk....hua mig och dig. Krya på oss!!

    Kramelikram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...