tisdag 3 januari 2017

Influensadagboken fortsätter

Gårdags kvällen följde sjukrapportens spådom. Het blev den.
Men jag lyckades somna och vakna bara med 3 - 4 hostanfall denna natt, det visslar, piper, rosslar och skräller och fy fan .... men så lugnar det sig och jag kan somna om. Sovit i över 12 timmar.
Morgonbestyr och nu en kopp varm te - kanske en macka - men jag väntar på att få lägga mig soffan .... utmattad är nog en bra beskrivning ...
Dryck är ju bra - men inget har smakat så jag ringde och bad min sonhustru köpa Coca Cola åt mig för det längtade jag efter ...
Hon kom med det och lite annat gott i handlarpåsen också.
Tänkte besöka er runt om i dag kanske i afton ....
Tack för pep och krya på!
Slut på rapporten känns som bra att få dela med någon och få en samlad bild :-)

20 kommentarer:

  1. Tack för rapporten och jag lider med dig. Jag är inte helt kry än, även om hostattackerna är borta.
    Coca Cola kan jag tänka mig passar in i sjukdomsbilden. Kranvatten blir man trött på, isf måste det smaksättas.
    Kryapådigkram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, det tar sin tid att återkomma :-)
      Coca Cola är gott!
      Kram

      Radera
  2. Det låter envist det du råkat ut för. Man blir helt utslagen när något sådant händer. Du får bara tänka på att vila så du kan vara uppe längre stunder i taget snart. Krya på dig så gott det går. Kram

    SvaraRadera

  3. Hoppas du snart kryar på dig, om ett par dagar kanske..

    Storkryakram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om ett par dagar kanske :-)
      Kram

      Radera
  4. Bra att du får handlingshjälp av sonhustrun - Coca Cola piggar säkert upp lite :)
    Kryapådigkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en riktig godpåse hon kom med!
      Kram!

      Radera
  5. Låter ju inte så kul det där. Hosta, speciellt nattetid är ett otyg. Önskar dig bättring på momangen så här kommer en kurera och kryapådig-kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Vonne!
      Välkommen hot och tack för kryapåkram!
      Kram

      Radera
  6. Coca-cola och ett par alvedon kan göra susen. Åtminstona är det oförskämt gott med cola ibland. Eller coca som fransmännen säger.
    Du får krya på dig.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just den kombinationen :-)Visst är det oförskämt gott!
      God fortsättning!

      Radera
  7. Hej Tove. Hoppas du är på bättringsvägen. Vet inte om jag meddelat dig förut men gör det nu så du vet, att jag har anslutit mig till veckotema-bloggarna. www.vonnevardag.blogspot.com

    kryakram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där ja, välkommen i rubrikgänget!Så trevligt!Bra jag fick din bloggadress!
      Vi ses!
      Kram

      Radera
  8. Ajaj, det var tråkig läsning. Dessa förbaskade som jävlar som kan ställa till det i kroppen på folk! Jag önskar dig verkligen en god bättring! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte några höjdardagar, men men det får ta sin tid ...
      Tack för omtanke och v bättringsönskan från dig!
      Kram

      Radera
  9. Skönt att ha hjälp nära när man känner sej som du gör just nu.
    Krya på dej!

    SvaraRadera
  10. Skönt att du får hjälp med handling så att du kan fokusera på att vila dig i form.
    Skickar många styrkekramar till dig och vill att du snart ska må bättre.
    Krya på dig!
    Kram!

    SvaraRadera

Bagatell

En bagatell, alltså ordet bagatell, tillhör ordklassen Substantiv. På norska säger en det en kan sätta en, ei eller ett framför, är alltså e...