fredag 6 januari 2017

Charlies Tant

Jag säger bara Claes Malmberg. Mannen med storlek i kropp och i vad han säger och hur.
Komedi, sång och musik, enkel fars är inte enkel. Äldre och yngre på scenen tillsammans. Stora stjärnor och mindre. Dråpliga repliker, långsökta och smådumma. Och alldeles underbara.
Dessutom skrattade de spelande, kanske utanför manuset fick jag för mig

Jag njöt hela föreställningen om än skrattet inte hela tiden flödade. 
Visst syntes det att Jan Malmsjö njöt att vara på scenen, Marianne Mörck likaså. Klänningsärmen sprucken och sprack upp där bak gjorde den också.
Att ålderdomen, som i denna sammanhang blir fel - äldreheten har sin tjusning och tillhörighet i livet!
Basta!
Lilla Nisse Poppe och stora Claes Malmberg. Och många flera, ingen gömd ingen glömd som det heter.
Livet är, allvarligt talat, en krävande föreställning och behovet av glättig glatthet är stort!
(Finns på svt.play)

16 kommentarer:

  1. Jag skarttade också gott åt Charlies tant! Har sett den flera gånger och bla. på Vasateatern i Stockholm med Sven lIndberg som "tanten". minnesvärt det också. I denna föreställning var ju en del av manuset omskrivet, vilket var uppfirskande och Malmberg som "tanten" går till histrien. Gillade äben Janne Malmsjö och Marianne Mörck.
    Och goda skratt behövs.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den var mycket omskriven :-) Sven Lindberg var också en fin skådis!
      Ser för mig Malmbergs miner så skrattminnet kommer vara kvar :-)
      Stor kram!

      Radera
  2. Äntligen något riktigt kul att skratta åt! Det behövs verkligen. Skådespelarna verkade ha lika kul som publiken. Den spelglädjen smittade nog av sig på alla. Kram

    SvaraRadera
  3. Kanske jag ska se den på TVPlay efter din fina recension.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då blir det spännande om du gillar föreställningen!
      Kram

      Radera
  4. Jaha, du såg den och den gillades. Jag spelade in den men min mysing trodde inte att det var något att se, men troligtvis har han fel.
    I helgen kanske vi får tid och ork att kolla på den, Spännande.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får ett gott skratt om du ser den och att orken håller för er!
      Fortsatt trevlig helg!
      Varm kram!

      Radera
  5. Gubben min såg Charleys tant och skrattade högt flera gånger. Visst spånade dom enligt honom. Jag måste nog se den på SVT-play Kram

    SvaraRadera

  6. Åh tack för tipset, måste se den...

    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du kommer gilla den :-)
      Kram

      Radera
  7. Eftersom jag själv är Charlies tant, så såg jag och Maken Charles den och trivdes gott med den svulstige Claes Malmberg. Roligt när skådespelarna själva trivs. Då blir det bra.

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...