tisdag 20 december 2016

Rosa blev cerise - och ett till guldkorn från barnmun


Den rosa flätstickade tröjan med polokrage
som jag tänkte köpa här om dagen fanns inte i min storlek,
men i går fann jag denna i cerise och med lite blingbling dessutom 

Någon bling bling är jag egentligen inte, men va fan - en lever ju bara en gång så - 
guld är guld  ....
 
Hyrdene hadde turban på hodet mens de gjetet sauer og höner. Etter at  hyrdestunden var slutt dro de for å besöke Jesus på julaften.
Det er derfor vi gir hverande gave idag.
Men de spiste nok kanskje ikke ribbe.
Jeg tror de spiste grönnsaker og drakk vin.
Eller kanskje de grillet eselet tross alt?
Julian 7 år
(Herdarna hade turban på huvudet medan de passade på får och höns. 
När herdestunden var över besökte de Jesus på julafton.
Det är därför vi ger varann julgåva idag.
Men de åt nog kanske inte revbensspjäll.
Jag tror de åt grönsaker och drack vin.
Eller kanske de grillade åsnan, trots allt?)

16 kommentarer:

  1. Haha! Grillad åsna! Ja fantasin är det inget fel på. Det var en snygg cerise färg du hittade, och blingbling lättar upp tillvaron ibland. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-)
      Underbara uttalanden!
      Gillar skarpt min nya tröja!
      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig färg på tröjan! Passar dig fina Tove och så bra dessutom.
    Härligt med guldkornen från barnamun. Uppskattas verkligen.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är jättenöjd med köpet!
      Guldknapp på tröjan och guldkorn från barnamun :-)
      Stor kram!

      Radera

  3. Underbar färg på tröjan. Du kommer att stråla.. :))

    Kram ❤

    SvaraRadera
  4. Barn är det bästa av allt :) Och visst behövs det blingbling.

    SvaraRadera
  5. "Eselet" där fastnade jag, har nog aldrig behövt att snacka med eller om eselet när jag varit i ditt kära hemland! :-)Instämmer i att det är en välidgt vacker cerise färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skjönner at du leser norsk bra - eselet er ikke så vanlig i samtaler :-)

      Radera
  6. Herdestunden, bara det är ju roligt, vilken charmig liten berättelse.
    Tröjan kommer att klä dig perfekt. Jag letar också efter en polotröja men får nog tåla mig till efter jul.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag läste herdestunden brast jag ut i gapskratt :-)
      Mycket nöjd med inköpet är jag!
      Kram

      Radera
  7. Gillar din tröja!
    Härligt med barns kommentarer!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med ny tröja i den färgen och dessa kommentarerna roar mig!
      Fin dag till dig!

      Radera
  8. Cerise, det är min älsklingsfärg. Men jag, jag älskar blinbling. Så fin tröjan är.
    Grillade åsnan? Ja, du, var får barn allt ifrån. Den där historien har jag inte hört förut.
    Sköt om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  9. Då klär vi oss i cerise och blingblingar :-)
    Sköt om dig du med!
    Varma kramen!

    SvaraRadera

Bagatell

En bagatell, alltså ordet bagatell, tillhör ordklassen Substantiv. På norska säger en det en kan sätta en, ei eller ett framför, är alltså e...