onsdag 16 november 2016

Parterapeuten - Nytt par 2

Påverkat av stämningen så är jag en smula fundersam över mitt uppdrag, men som en bäddar får en ju ligga.
Jag låter det vara tyst ett tag tills jag känner att förväntningarna på att bryta den ligger hos mig. Får ögonkontakt med Anton först och frågar:
- Varför just denna låten?
Anton svarar:
- När vi möttes så var innehållet i denna det som liksom var vi - vi hade lämnat många famnar av längtan till ... varann.
Maria tittar ner i bordet, en rodnad breder ut sig i hennes ansikte.
- Längtar ni inte längre, frågar jag.
- Marias längtan går till någon annan,  svarar Anton stilla.
Maria reser sig med full kraft så stolen far i golvet med en smäll. Hon står där med tårarna trillande neröver kinderna - och hon är arg, stampar med foten i golvet, slår armarna ut i en uppgiven gest.
Ilskan skapar en stämning av en avgrund mellan de två.
De som möttes av längtan i längtan till.
- Det är inte bara jag som har en längtan till en annan!!
Hon skriker ut det och slår näven i köksbordet så kaffekopparna dansar och innehållet i Antons kopp rinner ut över bordet.
På bordet ligger en hög med servetter som Anton lägger över det utspillda och ställer sin tomma kopp åt sidan.
Tystnad.
Tills jag inser att jag nu måste rama in de två och få in dem i bilden igen. Det skulle en riktig terapeut gjort.
- Är det så att ni båda alltså har känt längtan till någon annan?
Och  det är problemet?
Forts. följer

23 kommentarer:

  1. Jag fick backa och läsa inlägg ett först. Det var en oväntad utveckling och självklart undrar jag hur det gick för dem. Men jag ser att en fortsättning är utlovad!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!Roligt att du läste båda :-)
      Kram

      Radera
  2. Åhå, här finns det kommunikationsproblem...längtor till andra, fastän de kanske trots allt längtar efter varandra. Spännande, få se hur det går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längtorna gäckar kommunikationen :-)

      Radera

  3. Tove, du får inte sluta så här, vill läsa mer....... 😭

    Kram ❤

    SvaraRadera
  4. Haha, vem har inte känt längtan till någon annan nån gång? Som väl är brukar det gå över ganska fort.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  5. Det är precis som i spännande serier. Du slutar precis när det är som allra mest spännande och man sitter och sliter sitt hår. Det får inte dröja för länge med fortsättningen.

    SvaraRadera
  6. Jodå, jag kände längtan till någon annan, i mitt första äktenskap, som inte var helt fullgott.
    Är man lycklig och nöjd, så söker man inget och stoppar eventuella "frestelser".
    Nu får du komma med fortsättningen! ♥ kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om en är olycklig så blir det så :-) har man det gott så stannar det av sig själv ...
      Som sagt det kommer mera ;-)

      Radera
  7. Mystiken och spänningen tätnar! Vad blir det av detta?? Den som väntar får se :) kram

    SvaraRadera
  8. Sången "Av längtan till dig" är dubbel och det var den ju här i akt 2.
    Ser fram emot nästa avsnitt och har några tankar.
    Men hos en parterapeut kan akkt hända.
    Och Tove! Din nya header är blå! Jag tittar och njuter av bilden.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  9. Följer detta med spänning..tänker att om alla känslor tagit slut skulle dom inte reagera så häftigt..
    Men vad vet jag? Skall bli intressant att se hur det går.
    Kram😊🙏

    SvaraRadera
  10. Läste först det första och så nu det här ... spännande att se hur det utvecklas. Tack för musiken - den var fin!
    Vilken vacker ny header du har - min favoritfärg t.o.m!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du följer med Anki!
      Kram

      Radera
  11. Kul. Du får igång mig i höstösregnrusket. :) Vad kommer att hända? Längtar dem egentligen efter varandra men har gått om varandra? Längtar de efter småbarn? Eller vill de hellre ha någon av samma kön? Eller längtar de efter jultomten? Allt kan hända när PTP Tove är i farten. Mot trean. Eller ska jag suga på det lite? Jag är känd för det.

    SvaraRadera
  12. Vem vet blev här också en passande kommentar :-)Sug på karamellen länge!
    Kram

    SvaraRadera
  13. och... jag ser fram emot fortsättningen!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...