onsdag 2 november 2016

Första snön 97 gånger

Hipp hipp hurra!! Idag snöar det på riktigt!
Igår var jag på födelsedagsfest.
Min vän Gösta fyllde 97 år! Hipp hipp hurra!
Jag är hans andra kvinna; utnämnd av hans första! Ni som följt min blogg en tid känner till förhållandet, jag har skrivit om dem förr.
Ju högre ålder ju mer fördelbara former av kärlek.
Således är han min "älskade" :-)
Han har nu bott permanent på äldreboende sedan i februari.
Många besök har det blivit, stunder av härliga samtal, mycket skratt och så tar vi oss en liten whisky.
Vad ger en en 97 åring i present?
Ölkorv, renkorv, salami och gognacsvürst.  Hans skratt då han öppnade paketet  gjorde mig glad.
Gösta har upplevd första snön 97 gånger! Hans första kvinna 82 och jag 62 gånger - jäklar så mycket snö :-)

Jubilaren 

P.O och Leif, Göstas tidiga grannar kom också
och det blev en härlig stund där vi provsmakade ett gott vin som jubilaren fått av en annan bekant.
Tilläggas ska att första kvinnan Marianne dök upp senare då festen skulle fortsätta hos Göstas dotter. 

30 kommentarer:

  1. Vilket härligt kalas och vilken go älskad gubbe, 97 år!
    Skoj att ta vara på livets guldkorn.
    Jubilarkram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å ja guldkornen :-)
      Jubilarkram <3

      Radera
  2. Så gemytligt ni har det! Och att räkna åren i hur många gången man upplevt den första snön är genialisk!!! Tänk, 97 underbara tillfällen - jag baxnar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Viola!Vi har det så gemytligt :-)

      Radera

  3. Men Tove, så många gubbar du har vid bordet.... :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Vilket fiffigt sätt att räkna år i hur många gånger man upplevt första snön. Jag är ingen snöälskare, men det är nåt speciellt när den första snön kommer. Det känns lika fantastiskt varje gång. Sen tar Skånevintern över och den är inte mycket att hurra för. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det fantastisk med första snön ...
      Kram

      Radera
  5. Så ung 97 åringen ser ut att vara!
    Ta en liten whiskynubbe med honom nu och då, du andra kvinnan, så lever ni båda lite längre igen. Fin present fick han av dig också. Härligt!

    SvaraRadera
  6. Vilken ung 97 åring ,-)
    STORT GRATTIS till honom! ,-)
    Snö 97 gånger, inte illa, här snöplaskar det, inte så kul.
    Men snö gillar jag när det inte är halka.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt Tove! Och tänk att ha förmånen att vara Göstas andra kvinna som dessutom är utnämnd av den första. Tror detta är unikt. Inte ens Mr Ingmar Bergman hade lyckats med detta.
      Har ju varit tillsammans med dig ett bra tag och i olika sammanhang och tycker att jag via dig träffat Gösta.
      Ett fint kalas och dina presenter blev ju så uppskattade. Kan jag verkligen förstå.
      Och mycket snö har ni upplevt och mycket annat också.
      Stor kram finaste Tove.

      Radera
    2. Nej, Mr. Bergman skulle nog inte lyckats med detta :-)Ja, situationen är lite speciell ... och så mycket snö som sagt... Om allt går den väg vi önskar så kommer du träffa Gösta och Marianne till sommaren:-)
      Stor kram

      Radera
    3. Primrose: Han är ung :-) Ska hälsa till honom!
      Kram

      Radera
  7. Även i Stockholm kom den första snön men här söder om landsvägen så slipper vi den. Grattis till jubilaren!

    Kram och ha en bra dag :D

    SvaraRadera
  8. Vilket trevligt kalas och så mysigt ni verkar ha det! Hälsa och gratulera i efterskott :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. 97 år, tänk så många somrar han också har upplevt. Att vara pigg i den åldern och få vara med är härligt.
    Jag var förra sommaren och grattade en 100 åring, det var också lite speciellt. Det var min pappas halvbror, min pappa blev 94.
    Kul det där med andra kvinnan, tycke jag.
    Ha det fint och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så många somrar också :-) Du har också mycket hög ålder bland dina, det är så härligt en förmån faktisk tycker jag!
      Det där med den andra kvinnan är i det här fallet en slags ära!
      Varm kram wiolettan!

      Radera
  10. Så härligt! Inte många som bor på äldreboende har sådan uppvaktning... Av kvinna 1 och kvinna 2 och dessutom av en del yngre män.... Önskar att fler skulle uppleva det! Uppskattande ord till dig och de andra... Dessutom tror jag att ni också hade trevigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det härligt - privilegierad känner jag mig och glädjen är stor här :-)

      Radera
  11. Jag slipper gärna första snön och efterföljande snöfall varje år, men smaken är liksom baken olika!
    Vilken härlig andra kvinna du är! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smaken är som baken -och vara den andra kvinnan är som sagt i det här fallet en ynnest!
      Kram

      Radera
  12. Härligt kalas och så roliga presenter!
    Många gubbar vid bordet att flirta med, ser jag
    eller håller du dig till den välbehållna 97-åringen?
    Kram häftiga Tove🙏

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan det glömde jag ju, flörtandet ... då håller jag mig till 97 åringen :-))
      Kram

      Radera
  13. Så trevligt att få fylla så mycket :) Härliga presenter fick han också :) Jag kan tro att det skrattet mins :) 97 är en högsktingsvärd ålder. Respekt. Så underbart att få klämma en whiskey :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du säger det så bra så jag säger tack för den kommentaren :-)

      Radera
  14. Häääääärligt och 97 gånger var inte illa inte.
    Förstår han blev glad hurra hurra hurraaaa.

    Stor kram

    SvaraRadera

Sambulansen - en del av resebranchen

Full buss. Någon reser utan skor, andra har skorna i handen. Gipsade, lindade och amputerade. Flera omplåstrade, några nystrålade, nyopere...