tisdag 11 oktober 2016

Toves tisdag

Eftersom 'Kasper och Mia i Parterapeuten' inte är klar med sin egen stund än så får det bli lite annat skriv .. om ett äktenskap ska räddas behöver det få tid!
Denna rubrik är ingalunda ny, således kunde jag ta upp den tråden då dagen stämmer så bra.
Själv är jag väl stort sett den samma också :-)
Dagen igår ägnades åt målning av stora tavlor - fantastisk när jag får röra händerna i slutet på armen i stor sjoksvep över duken. Rollern kommer till nytta och så en stekspade i trä. Just då är jag konstnär i det närmaste.
När dukarna så ska skådas ja, då är konstnärskapet synlig i en annan form ... om konsten visar människan bakom kluddet mitt så kan jag bli lite fundersam över hur det är ställt -

Jag lyssnar på en CD av och med Lars Lerin; Det tysta köket, som handlar om Astrid som kommer till Arvid som hushållerska. CD 2 ger en intervju med konstnären. På en fråga om livet svarar han: Ja, jag känner igen det där- eftersom det är jag som lever det livet ...
Instämmer till fullo! I mitt eget liv alltså då ...

Dagens Dikt:
Om än det går stort 
går det smått
Gott
nog
Hastar förbi 
Stannar upp
eller låter bli

Dagens bild;
Ser du fåglarna?

12 kommentarer:

  1. Nja... Jag tycker jag ser en arm med ett pekande finger. Men allt ligger i betraktarens ögon ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt ligger i betraktarens öga .. häftig tolkning znogge!

      Radera
  2. Sista fotot påminner om flyttfåglar i massor. Jag skulle också kunna tänka mig att lyfta och fara iväg till lite varmare breddgrader.....men det blir väl till att skruva upp elementet i stället. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även här skruvas elementet upp ... men solen har varit god mot mig idag även om det är kyligt! Gillar din härliga tolkning med flyttfåglar i massor. Kram

      Radera
  3. Din header är ljuvlig och om den är du så är du detsamma. Med handen i slutet på armen tar du tag i konsten med stor sjok, en roller och en träslev. Jag kan se dig framför mig, i full aktion och så hör jag Lars Lerin i bakgrunden.
    Jag ser två skärgårdsöar med fåglar i sträck ovanför. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ... onekligen lite flytande hit och dit jag är ... färgerna skiftar. Den bildern är tagen i ett glas med vatten som stod i delvis solsken framför gröna och tydligen gula växter utomhus. A'et är placerad efter sto ... Din tolkning av sista bilder gav mig ytterliga en ny syn av den bilden!
      Kram

      Radera
  4. ....pst...ett litet a kom bort men du får gissa själv var...

    SvaraRadera
  5. Ljuvlig header!
    Din frågebild, det första jag gjorde, var att lägga huvudet på sned. Då såg jag skogen och marken, även fåglarna. Men det kan också vara så att det är stora sjok av fåglar totalt.
    Allt ligger som sagt i betraktarens ögon.

    Varm kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himla häftigt du tolkar när du lägger huvudet på sne :-)
      Flera fåglar viskar att du är en betraktare :-)
      Varma kramen tillbaks!

      Radera
    2. Din header får min fantasi att sken aiväg och det blir olika saker jag ser var gång jag tittar.
      Lars Lerin är en favorit och så klok. Och visst kan det vara en fördel att instämma i det liv man lever.
      Fåglarna kan jag se, de är på väg.Men jag ser också blå pingviner (svarta hos dig) som är på väg upp från havet en sen kväll för att med sin ledares hjälp gå ner i hålorna för natten. (Såg på Nya Zeland just blå pingviner som kom upp på kvällen så här)
      Stor kram och jag väntar på att del 4 blir klar.

      Radera
    3. Men så härligt du ser här Ditte - jag återupptäcker min bild - igen. Blå pingviner minsann! Helt underbart och jammen ser jag de också nu :-)
      Fler ser och alla vidgar synen!
      Stor kram!

      Radera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...