lördag 8 oktober 2016

Parterapeuten 1

Som ni kanske minns så skrev jag tidigare om att jag "deltog i allmänhetens tjänst" som präst. Nu har jag "fått" en chans att i samma tjänst få agera som parterapeut.
Huruvida det är möjligt för en såpass länge singellevande nöjd kvinna i min ålder att ens bli tillfrågad låter jag passera. En behöver inte förstå eller ens begripa allt här i världen.
Fantasi och viss defekt klarsyn tar en långt. Svart på vitt ...
Terapilokalen fick jag själv välja.

Första paret ut är Kasper och Mia.
Första platsen jag väljer är att de får sitta på var sin sida om skärbrädan i köksbänken.
Där har de som trygghet ett bord mellan sig.
Normalt så har jag knivarna nedstuckna mellan spis och bänk - men dagen till ära så lade jag de i lådan.
Riktigt hur jag själv skulle placera mig hade jag inte helt klart för mig då det är trångt.
Nu plingar det på dörren ...
Forts. följer

Uppförsbacken



18 kommentarer:

  1. Ser framemot fortsättningen. Hoppas plinget på dörren inte blir alltför långvarigt :)

    SvaraRadera
  2. Annorlunda och intressant,
    vid en skärbrädekant.
    Väntar med spänning
    på denna känning!

    TerapiKram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å den satt gott den kramen och på rimmande färd vi ger oss i väg ..
      Kram

      Radera
  3. Det liv är synnerligen intressant att följa! :-) Jag ser fram emot fortsättningen!

    Apropå knivarna, du har ingen låda där du kan låsa in allt vasst... bara så där för säkerhets skull! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ligger i låsta lådan och jag gömde nyckeln - men var? :-)
      Del 2 finns nu ..

      Radera
  4. Oj oj oj! Här händer det grejer! Klokt, det där med knivarna! Blir mycket spännande att läsa fortsättningen!

    SvaraRadera
  5. Präst lät också spännande �� Vad jag också ser är att efter uppförsbacken finns en utsikt... Knivar nedstucken... blir de inte slöa då... eller räknar du med att de självslipar sig, jag tar alltid brynet till hjälp :) (gammal slipare som jag är) Jag har en arbetskamrat som läser till präst på distans... lovad att göra en intervju med honom snart �� (kommer på fakta snart ��)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrivandet leder till fantasiförbrukning ... jag tror på självslip ...klart att sliparn har bryne .. då ska jag hålla utkik efter den intervjun - i del av parterapeuten har jag länkat till prästinläggen :-)

      Radera
  6. Precis som i spännande serier på TV....mitt i det mest spännande så blir det reklam. Jag sitter klistrad vid datorn nu. Kram

    SvaraRadera
  7. Parterapeut låter som en utmaning. Tror att betydande faktorer för utgången av terapin också är hur långt paret glidit isär, villigheten att gå till terapeut samt inte minst den inre önskan parterna har om vad som för dem är den lyckligast lösningen - fortsatt samvaro eller vänskaplig separation.
    I huset bredvid vårt håller kommunens familjerådgivning till och då husen ligger nära och vi har trädgård, kök och vardagsrum åt det hållet har vi ofrånkomligen en viss inblick i deras verksamhet. Helt lätt verkar det inte vara.
    Ser fram emot fortsättningen på historien och tror för övrigt inte att parterapeutens viktigaste företräden är att själv ståta med ett långvarigt förhållande utan att ta sig tid att verkligen lyssna och därmed öppna upp för parterna att göra detsamma.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så
      stanna eller gå
      beror på
      Och i detta fall har allmäntjänstgörande parterapeuten sjön att ösa ur - brukar fantasin i det fiktiva tillblandat är roligt ...
      Kram!

      Radera
  8. Jag är med i den sena och ljumma kvällen....
    Kram!

    SvaraRadera

Bagatell

En bagatell, alltså ordet bagatell, tillhör ordklassen Substantiv. På norska säger en det en kan sätta en, ei eller ett framför, är alltså e...