onsdag 24 augusti 2016

Förändring & Nystart >> www.klaraovidia.se

Kära bloggvänner!
Tiden går och mitt skrivande på blogg har varit helt fantastisk! Det blev nära 3 år.
Utbytet av att läsa och få kontakter runt om har varit så lärorikt. I lärorikt ingår upplevelser av glädje, eftertanke, ny kunskap och mycket roligt! En vidgad värld!

Några nya möten har det också blivit, och de har övergått i vänskap i livet  levande och kommer bestå. Även möten på nätet är fina möten.
Några  har jag inte träffat ännu - men det ligger i planeringen så att säga.

Jag har skrivit bloggvärldens lovsång mer än en gång. Inget ändrar på den :-)
Tack för all hjälp på traven när jag gav mig ut i skrivandets värld. 
Sköna bekräftande kommentarer lyfter! 
Fota kom på kuppen, målandet tog fart.

Skrivandet fortsätter, men  inte i ren bloggform, 
fota och måla är givet.
så nu tar jag klivet 
Med egen domän
nåbart i alla län 
mycket att fixa och dona
svordomens kraft får sona
innan allt blir klart
vilket  inte är helt snart
Men tiden finns till
och står inte still
ett fel eller två 
fler än så
- det bör gå

Än en gång stort tack till var och en av er alla surfagetter i Blogglandia!
Min närmast tid går åt till att fixa min nya sida: www.klaraovidia.se  (inget är publicerat än därför igen länk)
därför avslut idag.

Stora kramar!


34 kommentarer:

  1. Ljuvliga början-på-hösten foton.
    Så spännande och roligt, också pirrigt, stundtals kanske lite jobbigt men mest av allt fantastiskt med en egen domän. Ser fram emot att följa med till ditt nya hem på nätet och tackar för alla trivsamma stunder du bjudit mig på den här bloggen. Och framför allt, tacksam för den vänskap och gemenskap jag funnit med dig.

    Stora lycka till kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och välkommen till
      Klara Ovidia vad det lider!
      Vänskapens stora kram!

      Radera
  2. Jag hejar på dig, spännande och nytänkande!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Härliga Tove ... spännande att börja "på nytt"! Lycka till!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki! Din bildblogg började jag besöka tidigt så det där med lust att fota var du med och väckte :-)
      Kram

      Radera
  4. Så kul, du finns kvar men på "eget"
    Lycka Till.
    Ha det fint KRAM Primrose ,)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande Tove, jag hänger med när du är beredd!
      Ha det..och lycka till!
      Kram

      Radera
    2. Tack rosa flugan och Ghugge!
      Kram!

      Radera
  5. Jag ser fram emot att få följa dig på din nya "plats" i rymden. Det har varit en stor glädje att få lära känna dig och jag vill gärna fortsätta bekantskapen. Du kan väl tipsa om när du har "flyttat in". Kram

    SvaraRadera
  6. Finaste Tove. Först blev jag lite orolig att du skulle försvinna helt men sedan när jag läste att det är nya spännande äventyr på gång och att du återkommer på ny plattform då spred sig ett leende över mina läppar. Lycka till kära Tove och när du är redo så finns vi här.♥

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Spännande Tove! Ser fram mot fortsättningen :-)

    SvaraRadera
  8. Var sak har sin tid och jag önskar dig lycka till med din nya sida och dess inriktning. Låter väldigt spännande tycker jag!

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var sak har sin tid :-)Tack!
      Kram

      Radera
  9. Finaste Tove! Jag blev rikktigt orolig innan jag läst klart...
    Men lugnet infannn sig snart.
    Vad roligt med din egna domän. Jag följer förstås med dig dit. Spännande!
    Min nya är på G men inte helt klart ännu.
    Stor kram och lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har vi nytt gemensamt :-)
      Stor kram och lycka till!

      Radera
  10. Lycka till! Ser fram emot att se det nya.

    SvaraRadera
  11. Spännande, ser fram emot att få besöka www.klaraovidia.se

    SvaraRadera

  12. Så roligt Tove. 🤗 ser framemot det som komma skall.

    Stor kram ❤

    SvaraRadera
  13. Neeej... jag vill också behålla bekantskapen med dig, tänkte jag. Ser att det inte blir omöjligt. Undrar så vad du har i tankarna.. misstänker att det blir något spännande. Skrivandets förmåga har du utan tvekan! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bekantskapen fortsätter :-)

      Radera
  14. Jag blev lite rädd först men ser senare att du inte lämnar oss i bloggvärlden. Nu väntar jag med spänning på länk och så vidare.
    Stort lycka till med förändringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Du var en v de första som jag besökte och fick mycket inspiration av!
      Ses i det nya :-)

      Radera
  15. Nytänkande! Lycka till! Till nya hemsidan!
    Tacksam för att ha funnit dig, som bloggerska, som vän.
    Rimmande syster, så yster.
    InspirationsKram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rimmande syster yster :-)Tack!
      Stor kram!

      Radera
  16. Men oj, men nej, men Grattis till (troligen) ett bra beslut!
    Vill gärna att du hoppar in och ger mig länken till din nya hemsida när du är färdig med den! Stor kram!

    SvaraRadera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...