måndag 8 augusti 2016

Augusti

Hej bloggvärlden!
Tack för kommentarerna på mitt inlägg om sommarstängt!

Redan vid uppstigningsdags kändes det klart: Skriv idag!
Augusti är min månad, då tonar hösten in och markerar dessutom att jag blivit ett år äldre under året som gått.  Dessutom fyller jag 1 år som pensionär och det är alldeles utmärkt!
Utmärkt härlig, ja faktisk helt fantastisk har min sommar varit. 

Att titta på en ännu inte uppackad resväska och nyss ha lagt in alla bilder från senaste resan tillsammans med en kopp hemmate sittande i soffan med tangenterna i knä är ju bara helt i sin sköna ordning det med!
Det råder en slags oordning i hemmet. Var god dröj, ommöblering sker.   Förvaringsutrymmen har införskaffats och väntar på ihopsättning. 
Tavlorna som jag ständigt strävar få ordning på blev under sommaren flera och mycket av det tänkta är ogjort tydligen  :-) 
Kylskåpet är tomt. 
Blomvattnerskan&tavarapåpostenfiguren ska få en uppmuntran och tack.
Böcker ska inlämnas och nya uthämtas.
Kläder ska tvättas.

Några stickord om min sommar ska ni få:
Värmland - Lars Lerin museet och en slängkyss till maken Junior som besvarades! Apropå flört alltså!
Spanien med sonen och Poppe på golfbanor!
Oslo, Skeikampen .
Setskog. Hembygden.
Värmland, Blå Lagårn.
Väl mött!

38 kommentarer:

  1. Då så. Då ser vi fram emot Lars Lerin och resten av sommaren!

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem i ditt bo
    där trivs du, kan jag tro!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ommöbleringen håller på att ta form nu ... egen härd guld värd :-)
      Kram

      Radera

  3. Välkommen hem kära du! :D)
    Gissar att du samlat på dig en del spännande upplevelser under sommaren. Varm kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, nu är samlingen stor och härlig!:-)
      Varm kram <3

      Radera
  4. Din sommar har verkligen varit innehållsrik :)
    Grattis på 1 års-jubileet!

    SvaraRadera
  5. Grattis till ett år som pensionär. Det smakar väl bra?
    Ha det gott och trevlig skön ny vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Pensionärsliv är bara best!
      Kram

      Radera
  6. Åh så himla trevligt att fina ett inlägg här igen! Har du varit och gjort tavlor? Jag hoppas de stannade på duken...

    Jag kan berätta att jag är i ditt gamla hemland och har haft några fantastiskt fina veckor. Innan jag reste hit så jag att det blir sista arbetsresan till Norge. Nu är jag mer osäker... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt du tycker det! Mång tavlor är gjorda- på duk och i livet på min resa!
      Och du med förstår jag som nu åter är i jobbform - du känner inom dig hur du vill göra - förändringens vindar kan vara bra att följa :-)

      Radera
  7. Härligt att du är tillbaka! Låter som att du haft en fin sommar, med Lars Lerin konst och allt....
    Det där med tänkta som är ogjort känns ige....Tänk att man ofta vill så mycket mer än vad tiden räcker till för.
    Men man får vara glad för allt det man faktiskt hinner med ändå!

    Kram och fin augusti!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Min sommar är toppen och det ogjorda kommer bli gjord så småningom eller hur? :-) Tiden ja -tiden den flyter fritt och fort ...
      Kram

      Radera
  8. Välkommen tillbaka till bloggen efter ett härligt sommaruppehåll! Jag har också passat på att bli ett år äldre och en del andra trevligheter har det varit. Men i morgon är det dags för gruvan igen...

    Kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åren går :-)Så är du igång i gruvan igen, oj oj så fort det går
      Kram

      Radera
  9. Kärt återseende. Gott att läsa att sommaren varit varierad med olika länder, hembygd och bortaplan, familj och nya bekantskaper, egna och andras konst.
    Augustikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kärt återseende! Så underbart sant!Konst i möten och på duk!
      Sann kram!

      Radera
  10. Så trevligt att se dig igen - välkommen tillbaka!
    Ser att du haft en innehållsrik och fin sommar - härligt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!Så trevligt att du tittar in Anki! Min sommar är topp och jag ska besöka dig också å se vad du haft för dig :-)
      kram

      Radera
  11. Härligt att du är tillbaka och så roligt höra om din fina sommar. Grattis också till din 1-års dag som pensionär. Det är verkligen nåt att fira, så underbart! Önskar dig en skön fortsättning på augusti. Sommarkramar ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-)Tack! pensionärslivet gör gott!
      Sommarkram!

      Radera
  12. Välkommen tillbaka Tove!
    Jag har saknat dig! Din sommar verkar ha varit fantastiskt fin i b la sköna Värmland
    och vilken fin keramik du visar i hedern!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!Ack Värmland du sköna du vet :-)
      Kram!

      Radera
  13. Så roligt att se ett inlägg från dig igen. nu är det hos mig som det är lite tunnsått med det av förklarliga skäl.....men snart är barnbarnstiden över och vardagen knackar på dörren. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu är jag igång och du kommer så småningom också! :-)
      Kram

      Radera
  14. Härligt att ha dig tillbaka igen Tove! Du har varit saknad ska du veta.♥ Skönt att höra att du har haft det riktigt gott och njutit av sköna sommardagar. Precis som sig bör. :)

    Ha nu en fortsatt fin augusti kära vän och ta hand om dig.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Sommarminnen sköna tar jag med mig in i sensommaren :-)
      Lycklig är jag ...
      Kram <3

      Radera
  15. Oj, du har ju farit runt som en tätting. Härligt. Du har dessutom skaffat dig jobb med nyinköpta prylar! Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig! Kramar

    SvaraRadera
  16. Tack! :) Ja, som en tätting blev det :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Välkomen tillbaka, säger jag som alla andra. Jag har verkligen saknat dig men vet att du haft en härlig och varierad sommar med mängder av trevligheter.
    Spännande med ommöblering och nya tavlor.
    Keramik och Blå Lagårn, Lars Lerin och junior....
    Jo, jag tackar jag. Och allt annat....
    Stor kram!

    SvaraRadera
  18. Tack Ditte! Som sagt, jag har verkligen haft en härlig sommar!Många fina möten och minnen. Vidgade vyer och kära återseenden och nya seenden!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  19. Jag säger också välkommen tillbaka. Du har väl blogginlägg nog tills jul, antar jag så mycket som du varit med om i sommar. Vi ses här på bloggen.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  20. Tack! :-) nog räcker det till blogginlägg framåt julen ... vi ses! Kommer på besök på din blogg också!
    Kram



    SvaraRadera
  21. Vilken innehållsrik sommar du har haft, Tove! Då kan det vara skönt att komma tillbaka till "det normala" igen - ett tag. Välkommen tillbaka!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Tack! Verkligen berikande sommar .-9
    Kram

    SvaraRadera
  23. Härligt att du är tillbaka!

    SvaraRadera

Vaskebrett, sprettrumpe og puppeholder

I dag blir det rent kroppsligt här ifrån residenset. Som norska i grunden roar jag mig med språket, dialekter och betydelse. Norkskans vas...