tisdag 8 mars 2016

Toves tisdag - mera fjernsyn

Jo, jag såg Skavland i fredags; ser alltid på Gutten jeg er så glad i och de gäster han lyckas få ihop och ge oss blandad kompott! Han er svärt god till det!
Fredagens gäster, med Dagny som fångade hela talkens show! Prima dam att läsa och att lyssna på. Leva livet först sparsamt och sedan elda upp lågan så det slår gnistor!

Som sagt är det blandningen hos Fredrik som gör helheten och de övriga i programmet gjorde också intryck på mig, första gästen, Anna  Sundbergs  liv lyssnade jag till med stort intresse, nyfiken och till viss del förundrad förvirrad, häpen och ja .. faktisk beundrans respekt.
Tänkte att vår värld den är liksom varken eller ....

Äventyrseglaren, Jarle Andhöy kapten på Bersärk- vilket kan översättas med att nästan gå amok el. löpe löpsk - han inte bara gick sin egen väg, han seglade den också i Antarktis ...
Sångdamerna  Rebecka och Fiona hade också en god plats.
Nu höll jag på att glömma Robert Aschberg, en friskus provokatör som underhåller underbart.

Om jag fick vara med i Skavland skulle jag prata norska, flörta obetingad med såväl Gutten som andra gäster, den där Nicklas skulle absolut få köra mig hem.
Låt mig se nu vem ville jag träffa där ... jo såklart Lars Lerin - utan tvekan Lars .. primitiv skön och helt oförställd, en man att älska helt klart! Han älskar livet och blir trött, vi har något gemensamt där.

Så finns det en norsk kvinna som heter Anne Lindmo som i NRK har egen talkshow och hennes program ser jag på NRK Play. Det vore kul å träffa henne hos Skavland.  Och så Oddgeir Bruasett, mannen som visade upp Norge genom sin serie Der ingen skulle tru. Programmet denna gång kommer bli förlängd. Direktsänd och helt improviserad. Bruasett kommer naturligtvis fråga hur det kom sig att jag flyttade till just Skellefteå.

Ha ha - en har så roligt när en skriver som tanken på frihand faller sig ...
Mine damer og herrer: Ta gott emot!

Förra veckans bild var en vaniljkräm som hade torkat ...
Närmast var znogge med sin gissning, hon gissade på ett torkat färgblock :-)
Övriga gissningar förnöjer :-)

Ingen dagens bild idag.
Dagens ord får bli att en får bli att det går alldeles utmärk att roa sig själv!

Copyright Tove Olberg

30 kommentarer:

  1. Då var jag inte helt ute och reste när det gällde bilden :D

    Jag missade senaste avsnittet av Skavlan vilket var synd för det verkar ha varit riktigt intressanta och bra gäster. Får se om jag tittar ikapp...

    Trevlig tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Närmast blev det Znogge! Härligt!
      :-)

      Radera
  2. När programmet med dig och dina valda gäster sänds - då bänkar jag mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar om inte du skulle trivas med Bruasett? Häng med!
      :-)

      Radera
  3. Det programmet ville jag se
    och hoppas det skulle ske
    att du i TV sitter
    med glans och glitter
    Den där med "Där ingen skulle tro
    att någon kunde bo"
    är intressant
    och har jag sett "iblant".

    FjernsynKlem ♥ i ditt blogghjem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glans och glitter
      troligen lite fnitter
      Fjernsynsklem från mitt blogghjem till härliga damen
      som gör reklamen!

      Radera
  4. Man ser mycket på tv ! Och du kan konsten att roa dig själv !
    Sänder en rolig dag kram till dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är periodare vad gäller Tv - tittande.
      :-)
      Roliga kramar!

      Radera
  5. Skavlans pratshow är ett program som jag sällan missar. Hans gäster har alltid något gemensamt även om man inte tror det först när man hör vem som ska vara med. Det är kul att även helt vanliga människor får vara med och berätta sina fantastiska historier. Det dröjer inte länge hoppas jag innan vi får se dig hos Skavlan. Då ska jag sitta bänkad. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-)
      Det känns skönt att mina bloggvänner bänkar sig - viktigt med det psykologiska stödet!
      Kram

      Radera
  6. Haha, tänk om man fick se dig hos Skavlan flirtandes med var och varannan, det skulle roa vill jag lova!
    Man har inte roligare än man gör sig..det har du iaf förstått!
    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ...så det kan gå när inte haspen är på ...
      roligt att släppa fantasin loss
      det är ju som boss
      i mitt liv
      - några fantasikliv
      Kram

      Radera
  7. Det avsnittet av Skavlan skulle jag sitta klistrat vid och förmodligen även kolla in på svtplay! Kul idé. Skavlan gillar jag också, tyckte någon gång att det gick litet på tomgång... tänkte det blir gärna så när det håller på för länge så just i fredags stängde jag av TV:n. Läste sedan att Dagny deltagit så visst har jag kollat det via svtplay. Jättebra!

    Jag ser fram emot programmet där du är gäst... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha Mia så härligt du också bänkar dig! Support framför skärmen stärker mig :-)

      Radera
  8. Skavlan är ett bra program. Många intressanta gäster.
    Då kanske man någon gång i framtiden får se dig sittandes och flörta där i Tv:n.? En ser framimot detta. Jajamensan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha - ja tänka sig du! Glad du också supportar mig!
      Kram!

      Radera
  9. Hej hopp! Jag bara testar. Mina kommentarer verkar försvinna ut i cyberrymden! :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK - ibland krånglar den där funktionen ... :(

      Radera
  10. Nu kör jag igen:
    Tänk om man kunde välja gäster till Skavlan. Jag vill se Putin bli "avklädd" av programledaren. Gudrun Schyman skulle sitta bredvid och heja på. Dessutom bjuder jag in Hans Rosling som kan förklara det svåra på ett lätt sätt! Bruce Springsteen skulle stå för underhållningen. Kram från en drömmare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det ännu ett program på gång; och jag bänkar mig genast för denna talkshow! Passar på att berätta om detta då i slutet på programmet! Hedersord!
      Skavlansk kram!

      Radera
  11. Jag har inte sett så mycket av Skavlans program (eller andra program heller förresten). Men den gången du är med då ska jag titta. Flera gäster helt i min smak. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du stöttar mig också!:-)
      Jag är periodare vad gäller Tv titt.
      Stor kram!

      Radera
  12. Detta Skavlan program såg jag och jag brukar titta på dessa program. Det är en härlig mix av gäster och det passar mig.
    Dagny tycker jag är helt fantastisk och jag så för ettt tag sedan en dokumentär om henne. Finns kanske kvar på SVT play
    Absolut sevärd! Just mixen av gäster i olika åldrar tilltalar mig och jag tycker att dett är en av poängen.
    Hoppas på att få en inbjudan till parkettplats den dagen du ska vara med. DEt vore fantastiskt! Och givetvis skulle du ha mycket att tillföra programmet och dina gäster likaså. Lars Lerin är en stot favorit hos mig och i sommar får det allt bli en tur till Värmland och hans ateljé.
    Stor Kram kära Tove från B och mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Parketten är klar :-)
      Jag såg också dokumentären Det är inte så dumt att bli gammal där Dagny medverkade, det var fin och positiv! Svt play är underbart, även Öppet arkiv.
      Och Lars jaaaaa ett besök där må det bli.
      Stora kramar till er!

      Radera
  13. Ja, tänk om man fick önska vilka som skulle vara med hos Skavlan. Apropå det så har dotter min en gång för länge sen varit med hos Aschberg och pratat självförsvar. Märker att jag inte riktigt kan formulera mig just nu, de små har varit här och huvudet behöver vila. Men du hos Skavlan kan väl inte bli annat än roligt. Jättehärlig målning i headern,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så spännande att din dotter medverkade i Aschberg om just självförsvar! Tack för att du kom på besök, vila dig nu!
      Stor kram!

      Radera
  14. Jag tänker tipsa Skavlan om Tove Olberg! Rätt och slätt för henne vill jag se i tv-n tillsammans med Lars Lerin och några till.
    Och det som du ser som en fisk ser jag som en liten mus...fötter, svans och nos och allt.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi .. gör det du!
      Blå mus -ja men visst kan det vara det
      Kram!

      Radera
  15. Först vill jag tacka för alla de fina komentarer jag får av dig! Det finns få program jag kollar på tv:n, men Skavlan är ett av dem. Nu missade jag just detta på grund av en förkylning slog till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv tack Åke - dina bilder bjuder bra :)

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...