lördag 6 februari 2016

Lägesrapport

Kort rapport från Olbergska residenset:
*Färger finns. Experiment på duk.
*Virkar en mormorsrutafilt i läckert blått till Lille Man. Den växer precis som Lille Man. 
*Utkast görs, någon bok och så Lars Lerin, Agnes Wold gäst hos som tog udden av vikten att tvätta sina händer ... det där må jag se i repris för jag undrar om ...
*Vi ljuger mycket vi människor slog Anna Mannheimer  fast - som i sig är en diagnosställare - jo det var i Skavland i går detta alltså. 
*Och så mycket mera .. Världens händelser - det går inte att blunda.

*Flyttkartonger - inte mina. 

*Jag är ute och går ... mitt rörelsebehov är stort.
*Hjärnan och astman mår finemang av denna verksamheten.
*Ligger efter med bloggbesök ..
*Kommer...
*Mina ögon föll just på en chokladkartong där under bordet.
**Det är ju lördag ...

34 kommentarer:

  1. Det är mycket nu, eller hur?
    Jag får nog se om Skavlan, för jag blundade för mycket inemellan.
    Det är lördag ida' o det gör mig jättegla'..... tralala!
    Choklad kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket Gerd;lördagsgodis njuter vi :-)
      Choklad kram för oss!

      Radera
  2. Vilka färger ,-) Så läckert.
    Njut av chokladen ,-) det gör jag varje dag.
    Har inte tittat in på länge, inte på datorn nästan alls!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så glad du tiittar in; har tänkt på dig!
      Stor kram rosa fluga!

      Radera

  3. Jag såg Skavlan oäven fortsätter nog tvätta händerna.
    Frisk luft och rörelse gör susen. .

    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortsätter tvätten jag med :-) Hon menade nog inte utesluta tvätten :-)
      kram!

      Radera
  4. Du har fullt upp förstår jag av din lägesrapport. Ibland måste vissa saker prioriteras framför andra. Det är lite som livet...det handlar om att ge och ta....och att ta en chokladbit....det är livet! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så Gunnel!
      Kram och jag bjuder dig en bit chocklad... :-)

      Radera
  5. Vi fick en fin ask choklad med rosett av svärmor i julklapp P och jag. Hon räckte över den till mig och sa "och så en ask med vitaminer" och vitaminer behöver vi ju alltid, eller hur!
    Fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En skön svärmor du har HeLena!
      Kram!

      Radera
  6. Skavlan tittade jag på. Ett riktigt bra program det där, med många spännande gäster.

    Önskar dig en skön lördag.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han god Fredrik - med sina gäster!
      kram

      Radera
  7. Verkar som en seriös lägesrapport !
    Det små händelserna, runt om dig !

    Önskar dig en fortsatt fin dag där
    i Olbergska residenset.
    Kram vännen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är seriös Amanda :-)
      kram vän!

      Radera
  8. Titta också på Skavlan och gladdes åt Agnes. Sunt förnuft, lite skit i knutarna än ett rent helvete ;)
    Njut den goda chokladen och livet i allmänhet!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tittade....ska det vara

      Radera
    2. Agnes ja, såg henne också i Min sanning!
      Några biter kvar i kartongen :-)
      Kram

      Radera
  9. Häftig duk i headern! Du är en färgstark person med många järn i elden ser jag!��
    Fint att du mår så bra av att röra på dig sämre saker kan man ju ta sig för! ��
    Choklad hör inte till det sämre...ska du veta..hihi!
    Kramis


    Trevlig kväll! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir en del när jag räknar upp dem ... och färgen ja, du vet ju hur det är när de börjar flöda ...
      och blir en kaskad eller liknande :-)
      Precis som med chokladen ...
      Kramar

      Radera
  10. Så läcker, flammande och livfull tavlan blev. Läglig lägesrapport.
    Chokladkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klicka ut, lägg på och stryk så går det till :-)Lägligt.
      Lägeskram med chocklad

      Radera
  11. Ny, vacker "header". Jättefin!
    Ja du, Lars Lerin och Nino Ramsby och Skavaln med gäster. Det är mycket nu, men Agnes Wold är en klar favorithos mig och har alltid varit. Vilken stark kvinna och som inte gett sig för det hon trott på. Beundras av mig!
    Promenader och choklad gör gott! På många sätt!
    Saknar dig!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket nu; Lars och Nino var härliga att se tillsammans, två livsnjutare med allvaret i sig som samspelade så fint och verkligen mötte varan. Agnes W är en tillgång, kunnig, modig och så är hon sig själv, som de båda herrarna också är.
      Sånt gör gott som promenader och chocklad!
      Stor kram. Skickar dig en mail nån dag.

      Radera
  12. Klart att du ska ha choklad när det är lördag :)
    Härligt med alla färger!

    Flyttkartonger har det varit här också, så jag hjälp pappa med att flytta hela dagen ....

    Fortsatt färgglad söndag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) ja såklart;en bit för mig och så en bit till :-)
      Färgrik kram

      Radera
  13. Vilka fina färger på headern!

    SvaraRadera
  14. Agnes Vold förstod också anledningen till varför man skaffar hund. Man har den i sängen såklart, och får man en puss så är inte det hela världen. Hon var kul, helt klart.

    SvaraRadera
  15. Vilken tur att du upptäckte chokladen...den kan ju bli gammal annars. Agnes Vold fick verkligen igång mig...vilka bra och tvärtemot idéer, sånt gillar jag.
    Ha det gott och kramen på dig.

    SvaraRadera
  16. Nu är asken tom! :-)
    Och Agnes tål tänkas på :-)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Jag är inte alls lika förtjust i Agnes Wold som de flesta verkar vara, men jag har kanske missuppfattat henne. Jag tyckte hon raljerade över det mesta os Skavlan. Jag skulle nog uppskatta om någon som har ex magsjuka tvättade händerna...
    Hoppas chokladen var god! Kram!

    SvaraRadera
  18. Jag är inte alls lika förtjust i Agnes Wold som de flesta verkar vara, men jag har kanske missuppfattat henne. Jag tyckte hon raljerade över det mesta os Skavlan. Jag skulle nog uppskatta om någon som har ex magsjuka tvättade händerna...
    Hoppas chokladen var god! Kram!

    SvaraRadera
  19. Chockladen var god Marja!:-)
    Det är bra när vi uppfattar olika tycker jag. Nu tror jag hon menade rent allmänt och inte specifikt just magsjuka eller annat inom vården tänker jag. Sund handhygien är att föredra; så är det bara :-)Kram och tack för titten!

    SvaraRadera

Bagatell

En bagatell, alltså ordet bagatell, tillhör ordklassen Substantiv. På norska säger en det en kan sätta en, ei eller ett framför, är alltså e...