söndag 31 januari 2016

Rubriker i lördagstema för februari

Ibland händer saker också i bloggvärlden, jag har beslutat mig för att gå ur Lördagstema efter att ha tänkt igenom det hela. Beklagar att jag lämnar på detta sätt.
Jag har uppskattat temaskrivet jättemycket, TACK alla för utbytet med ny lärdom och reflektioner! Ni är härliga skribenter! Var och en på sitt sätt! Sånt berikar!
En känner in då det är tid att lämna något; mitt val känns rätt för mig :-)

Liten uppdatering: 31/1 Jag har fått meddelande om att mina teman tas bort.
1/2: Osäker på ovanstående: Vill ni skriva mina tema så är det helt ok för mig.


27 kommentarer:

  1. Var sak har sin tid och det är viktigt att lyssna till den inre rösten och känslan. Det brukar bli bra då. :)

    Ta hand om dig Tove!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

  2. Ibland måste vi förändra och det är viktigt att vi tillåter oss att gå vidare...

    Kvällskram ❤

    SvaraRadera
  3. Nej, men vad tråkigt, men känns det rätt för dig är det så klart vad du ska göra. Kanske ser vi dig igen i temagruppen i framtiden?! Hör jag inte annat, räknar jag också med att vi fortsätter med dina teman i februari.

    SvaraRadera
  4. Så får det bli denna gång, jag följer min inre röst. Kul att du hade tid att komma förbi, jag vet du är aktiv :-) Vet inte om mina teman blir kvar.

    SvaraRadera
  5. Blev så ledsen när jag läste... men, som sagt man ska följa sin inre röst. Kommer att sakna dina kluriga och ordvrängande tematolkningar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ibland som sagt så - men vi ses ju i den övriga bloggen Anki; ordvrängeriet kommer nog inte upphöra :-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Du gör helt rätt om det känns så! Magkänslan är en klok sak som man ska lyssna till!
    PS. Din tulpanheader är underbar! Kram

    SvaraRadera
  8. Så är det ju Solveig! Kul att du gilla min header, jag har börjat leka med kameravinklar och redigering!
    kram

    SvaraRadera
  9. Nämen vad är det som händer? Teman försvinner och kommer igen och du också! Men! Du kan väl också komma igen? Jag har nog tappat ordningen på temageneralerna i år är jag rädd, liksom jag tappat ordningen på tiden.Att det är en ny månad nu igen kommer som en fullständig överraskning för mig. Hur gick det till?
    Tack i alla fall för teman och välkommen till skrivargruppen närhelst andan faller på. Vi kommer att sakna dig annars!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tema kommer och går, och även skrivarn Olberg; om framtiden vet jag inget. Temana bjuder jag på ändå :-)Tiden ja den rör sig alltjämt fortare. Ordningstappandet är igenkännande!

      Radera
  10. Så tråkigt Tove! Har tyckt det var roligt att läsa dina underfundiga skriverier. Jag vet ingen annan råd än att vi kör temana nu eftersom de är bestämda. Det var bra teman. Jag tar mars. Hoppas att vi hörs igen. Hälsningar
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Konstateras kan att temagruppen mister en härligt kryddad ord- och bildmix om dina inlägg försvinner. Såg fram emot att få läsa om de spännande ämnen du hade för februari. Men så kan det vara ibland och det viktigaste är att man gör det som känns rätt för en själv.
    Tar emellertid för givet att du fortsätter att blogga så att jag kan glädjas över dina inlägg i alla fall.
    Bloggvänkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS Gillar skarpt tulpanbilden.

      Radera
    2. Tack UM! Bloggen fortsätter som förr :-) så vi kommer 'ord&bild' umgås som vi brukar ..
      Bloggvänkram!

      Radera
  12. Sånt bestämmer man alldeles själv! Jag för min del har lyckats glömma lördagstemat flera gånger. Känns som att gruppen är liten och inte supertrogen heller ... vi får väl se om den överlever. Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har funnits i många år så den har kraft i sig :-)
      Ha det!

      Radera
  13. PS jättefin tulpanbild i din header! Tulpaner är bäst speciellt så här års!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!:-) Denna bild är från förra årets tulpanfröjder, tacksamma att fota och redigera :-)

      Radera
  14. Trist är det Tove och du vet bäst själv.
    Jag är så glad om jag får njuta av dina andra inlägg.
    Du är ord och bildkonstens mästare och det är en glädje att läsa dina inlägg. De och du har berikat mig mycket.
    Minns inte om jag skrivit tidigare att jag tycker så mycket om din "header". Den är verkligen vårlig och talar till mig på ett särskilt sätt.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min blogg fortsätter i ord och bild och "headrar" :-)Så vi ska ses och läsas kära vän!
      Stor tackekram!

      Radera
  15. Man ska följa sin inre röst, och göra det som känns rätt. Så är det. Förstår ditt beslut både mognat och är genomtänkt.

    Ha nu en fin tisdag fina Tove. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så får det bli nu!
      Inre rösten talar efter genomtänket :-)
      Fina tisdagen har börjat ..
      Kram

      Radera
  16. Vi gör våra val när de känns rätt att göra. Jag följer dig utanför tema-lördagen i alla fall. Tack Tove för fina lördagstemainlägg! <3
    Kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Mystisk

Sanna Susanna  ´ s ord&fotolek ger oss mystisk denna veckan. På denna sidan finner du också hela gänget som deltar. Hjärnan, som med s...