söndag 31 januari 2016

Det kom med posten ...

God morgon kära söndag! I sällskap med ljuset kommer jag mig ur sängen tidigare och mina dagar blir väl fyllda.
Under de sista veckorna har jag beställt en liten sagobok för obestämd ålder med underbara tecknade bilder. Författaren själv är inte helt nöjd med korrekturen. Till det kan jag säga att mig stör det inte. Det är snarare så att livskorrekturen inte heller är korrekt. Lollo har gjort verklighet av en "inre angelägenhet" och det är innehållet som räknas tänker jag!
Här är boken, och du  Hittar Lollo här är ritrummet, här är tankerummet
Snoobi är en grunt 
Att få denna text som bloggläsare är verkligen kul!
Tack Lollo! 

Du hittar här Min bloggvän  ghugge som fotar fåglar på ett underbart sätt och lägger texter till. Så jag beställde "några fåglar av henne". Hon har det tålamod som krävs ...
Sidensvans är precis vad namnet säger: Siden i fjäder och svans.

Tack ghugge  för din uppmuntran av min support!
Här hittar duUlla Maria
Dessa tavlor finns nu hos mig till stor fröjd:




Tack Ulla Maria för den inspiration du ger i dina tavlor och verser!
(Mina bilder av bilderna är av amatörkvalitet ..)
Copyright Tove Olberg

20 kommentarer:

  1. Lollos bok har jag också i min ägo. Barnbarnen kommer om någon vecka och jag misstänker att åtminstone den äldste av dem blir nyfiken och begreistrad!

    Otroligt fina fågelbilder! Ska titta in i denna konstnärs blogg.... misstänker där finns fler fina bilder!

    Ha en riktigt fin söndag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer gilla Mia!
      En fin söndag är här :-)

      Radera
  2. Åh, det var mycket som kommit till dig denna vecka
    så mycket, så att det borde räcka
    en lång tid framöver
    så länge du behöver
    sen kommer nya dig att gäcka!

    Underbara bilder och länkar, tack fina Tove, en god söndag till dig, kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken vecka med godis i postlådan!
      Du diktar så sant
      att jag fant
      så goa bloggvänner
      efter bilder och text jag ränner :-)
      Söndagskram!

      Radera
  3. Så otroligt fina bilder. Sidensvansen ser så levande ut att man nästan tror den ska flyga iväg. Vilken skärpa! Det finns otroligt mycket kul att hitta inne hos andra bloggare och det är kul att du visar några. Ibland "bloggvandrar" jag hos för mig okända skribenter och jag hittar alltid någon som jag fastnar extra mycket för. Kram och ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  4. Så gör jag med bloggvandrar och vissa fastnar. Nu ska jag hitta fina platser till godsakerna .... att bloggvandra ger otrolig inspiration!
    Söndagskram

    SvaraRadera
  5. Sidensvansarna ser jag varje vinter i Hjo. I Göteborg såg jag dem aldrig. Nya favoritfåglar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sidensvansar är också min favorit!

      Radera
  6. Aha ... det är annat smått och gott som du fått med posten ... :)
    Både Ghugges foton och Ulla-Marias tavlor är fantastiska. Jag är så förtjust i den små texterna som U-M skriver till sina motiv. Funderar själv på att köpa något ....

    Tack så jättemycket Tove, för dina rader om min bok.
    Bamsekram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycklig mottagare är jag!
      Bamsekram!

      Radera
  7. Vilken lycka! Tänk att allt detta fina kan hamna hos dig inom en och samma vecka.
    Vad roligt! Och så fint att du länkat! Boken om "Snoobi" skulle nog passa både mig och yngsta barnbarnet.Och jag tycker om orden "grunt".
    Och Ghugges sidensvansar! Hennes foton är ju så vackra! Vilken lycka att hon dlar med sig på sin blogg.Där har jag också lärt mig massor.
    Tack även för länken till UllaMaria.
    Nu har jag mycket att titta extra på imorgon.
    Visst är "blogglandia" en härlig bekantskap och som tillför så mycket.
    Stor kram käraste Tove och många tankar till dig från både mig och Bosse.

    SvaraRadera
  8. Blogglandia berikar som sagt. Vi har stor glädje av ghugges foton, vilket tålamod hon har. God tur till Lollo och Ulla Marias sidor! Det blev en glad vecka för mig och min postlåda! Var ska bilderna och tavlorna få en plats tro? :-)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  9. God måndag och eftermiddag säger jag till dig Tove !

    Det var en gång....sagor är kultur för mig !

    Ghugges fåglar och alla hennes djur känner jag till, helt underbar kvinna, med sina vackra bilder !

    Kram på dig du som är en annan underbar kvinna och bloggvän !!

    SvaraRadera
  10. Det var en gång en kvinna som startade en blogg ... och så kom flera bloggar till :-)
    Stor Kram till kvinna och bloggvän!

    SvaraRadera
  11. Tack för alla underbara kvinnor som sammanstrålar här på din sida! Du själv är en fantastiskt kreativ och härlig person med mycket fantasi som jag gillar att ta del av! Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  12. :-) VI är så bra! Kreativiteten är vår fasta punkt - och de kringelkrokar och höjdpunkter vi delar de ingår i livet kram!!

    SvaraRadera
  13. Det känns fantastiskt och hedrande att få ingå i det kreativa sällskapet runt dig Tove. Du är den självklara och värmande mittpunkten.
    Allt gott o stora kramen!

    SvaraRadera
  14. JAA, vi är så bra
    att skapa det vi vill ha
    och även mycket mer
    vi gärna ger
    För flödet rinner
    vi av av krea brinner
    Hjertegod kram

    SvaraRadera
  15. Lollos bok kanske är något att beställa. Verkar bra. Härliga foton av fåglarna. Som sagt, tålamod för att fota så fint.
    Din tavla du har i din ägo är hur fin som helst. Så härligt det måste vara att ha en sådan skönhet på väggen.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka Tove !
    KramKram

    SvaraRadera
  16. Bilder, tavlor och en bok gör gott!
    Du är också en bildmänniska Marie!
    Ha det bäst med stor kram!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Veckans rubrik - Full stopp

Full stopp - minns så väl min norska körlärare i Oslo då jag innan flytt till Sverige för så många år sedan övningskörde för mitt körkor. ...