tisdag 15 december 2015

Toves Tisdag - "En hoper småstollar rycker till"

Förra tisdagens inlägg gav mig flera härliga upplevelser!
Kreativa kommentarer med ett innehåll av fantasi och faktisk små berättelser i sig!
Vilka härliga läsare jag har förmånen att ha!
Tack var och en av er!
"En hoper småstollar rycker till" 

Bilden föreställer en rödmålat sten. Lade stenen i diskhon, satte på kranen och bubblorna var ett faktum.
Bilden beskar jag sedan.
Stôllrôck fick jag då jag för en tid sedan kom på att redigera mina bilder - kanske i sig inget s-ryck i sin rätta med bemärkelse - men det faktum att jag låt stolligheten  råda vad gäller, ljus, skugga, konstrast, mättnad med mera spela sin egen roll i bilderna - skaparen i mig kommer in i njutbar modus!

Dagens bild byts i dag ut med dagens uppgift;
Läs allas kommentarer!

Dagens ordspråk;
Bland det finaste vi människor har är när stollrycken sätter fantasin kring en bild i rörelse när bubblor och ringar bildas i en blogg ...
Undertecknad.

Sista Toves Tisdag för i år.
Från mitt hörn av bloggvärden vinkar jag och strör fridens tisdagsliljor åt läsarn!

15 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Råkade få min kommentar att försvinna. Så här kommer den igen:

    Tack fantastiska Tove för alla dina stimulerande inlägg. De skapar ringar på vattnet och lockar fram glädje och kreativitet.
    Fantasikram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Ulla Maria!
      Fantasia Ringar kram!

      Radera
  3. Gick tillbaka och tittade på den röda stenen med bubblor ,-)))) Tror inte jag skulle ha gissat rätt.
    Fantasi är en gåva, den har jag alltid haft men så kreativ som jag är nu det är något nytt.
    Härligt.
    Du är ju väldigt unik med din kreativitet ,-))
    Det är en gåva att ha kul med sig själv ,-)))
    Ha det nu jättefint.
    En God Jul och Ett riktigt Gott Nytt År!
    Varm Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och stor kram från en kreativ och fantasifull till en annan.
      :-)

      Radera
  4. Även om jag nu vet svaret på bildgåtan, så kan jag inte se det du fotograferat. Men det är bra, för det betyder att min hjärna kan tänka utanför ramarna, och det är jag tacksam för. Lite spännande att olika personer kan se helt olika saker utifrån samma bild. Jag vinkar tillbaks till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart att du ser utanför ramarna - en talang!

      Radera
  5. Mycket roligt hittar du på, ibland hänger jag med, ibland inte.. Stolltyck får jag dock varje dag som du nog sett! En gemensam nämnare att ta fast vid. Småstollekramar.

    SvaraRadera
  6. Småstollekram till gemensam nämnare :-)

    SvaraRadera
  7. Jag var i en klädbutik idag och hade svårt att hitta något passande och kom fram till, att man måste prova något nytt - tänka utanför ramarna - absolut en talang som i mitt fall dessutom kräver mod.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde du helt rätt i Ulla! När modet väl är testat så är det värsta redan över och utanför ramarna gör gott och i klädväg flott!

      Radera
  8. Tack för facit! Jag var inte ens i närheten och hade dessutom fel färg. Men jag tänkte kanske ändå lite utanför ramarna...Får träna mer på det.
    Jga är så glad över att få möjlighet att ta del av din fatastiska kreativitet och få lite fart på min egen och önskar och hoppas att " Toves tisdagar" kan få återkomma inpå det nya året. Eller lurar annat i kreativitetsland?
    Skickar i varje fall stor kreativitetskram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt lite utanför ramarna gör gott. Du har det inom dig och din kreativitet finns också i din blogg och alla besök du gör på bloggar runt om.
      Toves Tisdag återupptas på nyåret ...
      Jag har en del liggande sedan länge i skriv och redigering om konst och konstnärer - kanske får det ta fart om jag blir nog kreativ på det :-)
      Stor kreativitetskram!

      Radera
  9. Hahaha! Jag har gjort min läxa! Läst kommentarerna alltså. Lydig som jag är! Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Ha ha - det var bra!
    Stor kram!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...