fredag 2 oktober 2015

Lördagstema

Oktobers rubriker har  Karin på pettas gett oss.
Övriga i gruppen hittar du t.h i menyn.

Denna lördag (fredag) gör jag en sammanslagning av alla månadens tema i en mycket kort variant.

Tack Karin på pettas för spännande tema, vad kan det inte bli av din metod att välja :-)

Märkeskvinnan tog till sig av Havets bröd. Med starka Vingslags Omstart tog Meningsfullheten plats.

                                                       Nu blir det här på bloggen

                     Tillfälligt avbrott grund av höstl-(ö)v
                                                   
                                                            Glad oktober! Ses i november!



© Tove Olberg


42 kommentarer:

  1. Hej och hå! Rejäla tag! Ha det så bra i höstlövshögarna!!!

    SvaraRadera

  2. Skall du vara borta hela oktober? Det måste allt vara mycket höstl(ö)v att ta hand om.... =)))

    Höstkram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt mycket höstl(ö)v här :))
      Kram

      Radera
  3. Kort och koncist. Du får ha det så bra bland löven på ditt lov.

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Du är så himla härlig! Ha det jättebäst på ditt Höstl(ö)v.
    Kram på di!

    SvaraRadera
  5. Ses i november.
    Hejsvejs och Ha det så gott!
    Lövkramar��

    SvaraRadera
  6. Ge dej själv det du behöver av tid, kärlek, vila och skratt.
    Kramar på dig vännen, och skickar en massa kärlek och ny energi till dig !!
    Hej så länge, vi ses !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Amanda för vänlig tanke - men jag håller inte stängt pga bristande energi och vilobehov ...
      Vi ses stor kram

      Radera
  7. Kommer förstås att sakna dig och givetvis väntar jag redan på din återkomst.
    Önskar dig allt gott bland bland höstlov/löv.
    Gillade verkligen din tolkning av temat. Suveränt! Kort och koncist!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kort och koncist blev det denna gång!
      Höstlovslöven och jag har en skönt tid framför oss, snart dags för återkomsten min vän!
      Vi ses!
      Stor kram!

      Radera
  8. Lite galen är du allt :-)!
    Kram från Ingrid som får se till att det inte går att göra en kortversion av lördagstemana i november.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) lite galen är jag allt, även pettas sa något liknande för en tid sedan .... och jag trivs med det!
      Vilken utmaning du ger mig i icke kortversions tema i november!
      Kram

      Radera
  9. Fin tolkning av temat. Skönt med höstlövslov. Ha det så gott och på återseende i november. Kram :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick som smort då tidsbrist uppstod att göra så!
      Ses i november kram!

      Radera
  10. Önskar dig ett härligt avbrott i den vanliga trallen!

    SvaraRadera
  11. Jag heter Mia och är en 44-årig två barns mamma och fru. Vi bor på landet på en gård. Min blogg handlar om familjen, ridning, våra hundar, promenader, hästar, stickning, smycke, göra handverk, scrapbooking och min vardag m.m.
    Här i denna blogg ska jag berätta om min vardag om mina svårigheter med diganoser m.m Vad jag gör på fritiden m.m Den ska också handar om min familj m.m.
    Jag skulle beskriva mig själv som pratsam, kreativ, rastlös och med en humor som få förstår sig på. Jag älskar att uttrycka mig kreativt, såsom måla fota, sjunga och skriva. Annars tycker jag om att lyssna på musik, hänga med sköna människor, plöja mig igenom tv-serier, dricka kaffe, äta sötsaker och en massa annat.
    Här på bloggen skriver jag om in vardag och om psykisk ohälsa, och jag gör mitt bästa för att peppa, hjälpa och inspirera andra. Jag hoppas du finner detta intressant och fortsätter läsa.
    Jag bloggar om hur det är att leva med aspberger, koncentrationssvårigheter och mkt mer. Även om hästar och ridning.
    Det är ganska skönt att skriva som det är och får ut mina tanka öppet här. Vad som helst. Ett tecken på hjälp. Hur gör man en blogg så det kan nor ut till alla. Fundera på att skriva om mitt liv hur jag har det i mitt tråkia liv. Mina funderningar m.m.
    Mitt namn är Mia, och jag är född 1970, bor i ett hus på landet tillsammans med min man, våra barn, våra hundar m.m. Jag driver en blogg om psykisk ohälsa.
    Min blogg skiljer sig från andra bloggar inom ämnet genom att jag på ett öppet och ärligt sätt berättar om psykiska svårigheter utan att läsningen blir allt för tung och ledsam.
    Vill gärna blogga om det här!
    Jag med Aspergers syndrom, Autism, utvecklingstöning o.s.v.
    Jag har kämpat med mitt dåliga mående i hela livet och kommer förmodligen tampas med det så länge jag lever. Men i dag hanterar jag det på ett bättre sätt än jag någonsin gjort tidigare.
    Tyvärr tar inte mina motgångar slut där. Utan 2003 dog min mamma.
    Mammas död kom väldigt plötsligt och helt utan förvarning vilket försatte hela vår familj i chock och sorg som är väldigt svår att hantera. Jag har fortsatt att kämpa på så gått det går. Jag har svackor som kommer och går i bland mer och i bland mindre.
    Men jag kämpar fortfarande på. För jag har trots allt detta fortfarande livskraft kvar. Jag tänker inte ge upp!
    Jag försöker hålla en trivsam och positiv ton i livet trots att det är svårt.
    Men jag har mina guldkorn i min familj, mina hundar och mina intressen m.m.
    Bloggen handlar ju främst om mig och vad som händer i mitt liv, både positivt och negativt. Jag är alltid öppen och ärlig i bloggen.
    Jag skulle aldrig medvetet skriva någonting för att skada någon!
    Jag tjänar inte heller pengar på min blogg så allt ni läser är mina personliga åsikter.
    I min blogg skriver jag också mycket om attityder gentemot psykisk ohälsa och jag bloggar om psykiska olikheter för att minska tabun och sprida vetskapen om hur det är att leva med psykisk ohälsa.
    Jag vill att skammen som ligger i att vara psykiskt sjuk ska försvinna och det samma gäller alla fördomar som finns kring psykiska olikheter.
    För kontakt: mia2@home.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, denna mia är en person som du ska akta dig noga för! Hon trakasserar folk via internet, stjäl blogginlägg och publicerar dom som sina egna.Hon har fått tiotals bloggar nedlagda på grund av henns stölder. Hon har varit med i detta avsnitt av tv-serien "Stalkers" : http://www.tv3play.se/program/stalkers/319837?autostart=true Hon har erkänt och fällts vif domstol för ofredande. Hon låtsas vara psykiskt sjuk för att få uppmärksamhet!

      Radera
  12. Underbar höstbild, Tove! Ha det gott bland löven!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du - jag har haft det gott!
      kram

      Radera
  13. Ha en fin Oktober. Kram på dig.

    SvaraRadera
  14. Bra sammanslagning av de olika temarubrikerna.
    Hoppas att du får och har det allra bäst under hela oktober!
    Och sen också, förstås! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Har haft det gott och har det gott!
      kram

      Radera
  15. Tack för alla härligt färgade bokstäver. Ha ett skönt oktoberlov. Kram Bosse

    SvaraRadera
  16. Vad fort tiden går. Jag kollade i den Lidénska kalendern. Det är redan första november idag. Var är Tove? Hon har väl inte blåst bort i en höststorm?
    Buskram från bloggvandraren Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är våra kalendrar jämnställda eller? Glad över din kommentar!
      kram

      Radera
  17. Höstlov, det låter fint :) Jag längtar just nu efter mitt höstlov.... Ha det fint! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du nu haft ditt höstlov?
      Mitt har varit topp!
      Kram

      Radera
  18. Härlig bild, Tove!
    Vill be om ursäkt för att jag inte hunnit med dig riktigt som jag velat. Jag försöker "beta av" (vilket konstigt uttryck) mina bloggvänner då och då, men jisses så lite tid man har för det här. Ibland tycker jag det är svårt att hinna både följa sina favoriter, och skriva själv ...
    Här sänder jag dig iaf en mitt-i-veckan-kram och önskar dig välkommen tillbaka i november ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ursäkten är mottagen och min återkoppling blir - varje gång du kommer blir jag glad, varje gång du inte kommer har du de bästa skälen - och så är blogglivets vänskap! Inte så frekvent alltid - men närvarande i sin frånvaro :-)
      Kram

      Radera
  19. Nu är det snart november. Välkommen tillbaka då ♥
    Beundrar ditt fina foto. Höstlöv och höstlov. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gerd jag har tjuvstartad ...
      Stor kram!

      Radera
  20. Du är så välkommen tillbaka! Börjar sakna dina klurigheter! ;-)

    SvaraRadera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...