tisdag 15 september 2015

Jag i mitt nu

Utkasten från min underbara resa till Ditte, (första delen publicerat före lördagstemat) Elaine och Maud o Jan ligger där ...
- ghugges bilder som jag vill göra texter till,
nya berättelser ligger på lager vill ut - känns som de ska vistas i sitt embryo en stund till -
jag fotar på mina numera dagliga rundor som min trivselvikt och matglädjerus tydligt visar att jag är i stort behov av - .
Konstnärerna kring Racken förgyller och triggar ....
Skulpturerna ....
Poesin ....
Det blir det det blir!

  ... och så målar jag ... köpte in 15 sprutflaskor, blandar akrylfärgen i lite vatten - stänker och skvätter så det står härliga till, vänder och vrider så färgen rinner sig till sina egna motiv.
Flyter jag med!
Det blir det det blir!



Jag är så kreativ så det knakar - ser dokumentärer och filmer ... släpar efter säger Ditte i sitt inlägg i går ... lånar det sagda ...
och ligger efter med att läsa bloggarna som jag behöver så väl - ha förtröstan jag kommer, jag kommer ...  till er jag har sedan förr och nya .... ni inspirerar!

Kanske så mycket så jag behöver tid till nästa besök? :-)

Härliga bloggvärldens individer
jag tackar dig för allt gott du ger till mig!

På återseende!


© Tove Olberg

28 kommentarer:


  1. Sitter du och skapar dessa härligheter så förstår jag att tiden inte räcker till, tack för att du bjuder på dina konstverk finaste Tove. ♥

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter + :-) står - och håll tillgodo kära bloggvän!
      kram

      Radera
  2. Ibland är bloggen ens NU och ibland är man mitt uppe i annat NU.
    Förstår du har mycket skaparlusta och då ska du göra detta. Vi finns här, hipp som happ. Försvinner inte.
    Vilka fina målarprodukter, härligt!
    Tack finaste Tove, för att du visar oss. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra sagt Gerd! håll till goda även du!
      kram

      Radera
  3. Härligt jag bara LER!!
    Du är en konstnär som njuter av livet, det syns,
    Att skapa är bara så härligt!
    Tack för visad konst ,-)
    Ha det fortsatt jättefint
    KRAM Primrose ,-)
    Alla var häftiga men den översta blev min favorit ,-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från en konstnär till en annan - håll till godo!
      kram

      Radera
  4. Färgerna och kreativiteten flödar. Härligt att höra!

    SvaraRadera
  5. Så härligt att ha så mycket kul framför sig. Inte kan man hinna med allt. Det måste få ta sin tid. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel! Jag vet var du finns :-)

      Radera
  6. Härliga bilder blir också glad över din kreativitet wow förstår stt du inte hinner med blogg men blir glad när vi får se vad du gör
    Tack
    Krsm💗Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sanna - jag bjuder som sagt!
      kram

      Radera
  7. Jag tror att bara vissa personer, som du Tove, har den kreativa "gåvan" !
    Du är påhittig och fantasirik ! så fortsätt med det !!

    Flytande kramar till dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Amanda - men vi är många vissa!
      Flytig färgkram ...

      Radera
  8. Fantastiska Tove, vilken glädjespridare du är! Njuter i fulla drag här hos dig �� Att du är en mästare med orden vet vi men du är så kreativ och bjuder på så fina målningar också. Tack fina du för att du sätter guldkant på tillvaron. Fortsätt njuta och må och ha en fin vecka. Kram ��

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig känsla när det porlar i kreativitsådran..... härliga bilder som ger en tydlig upplysning om massa intryck och glädje! Sätt på häftig musik. stänk på, vrid och vänd!! Halleluja...höll jag på att säga..../elajka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju från början inspirationen .... kära kock och god vän ...
      Stor kram

      Radera
  10. Underbart med skaparglädjen när man själv tvivlar! Du har många strängar på din kreativitetslyra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du som inspirerar så mycket .. lyran lever och kläcker ...
      kram

      Radera
  11. Fin header i din blogg :-). Jag förstår att du har roligt när du sprutar på. Fint blir det också. Men det går väl ganska fort så jag antar att du nu har fler dukar att lägga på högen som du visade för ett tag sen.
    Spontan kram från Ingrid som har hållit på att måla en tavla i en vecka nu och den är fortfarande inte klar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Ingrid - fort går det i tillverkning och tork --- och högen växer sig stor .... du är mer konstnär än jag!
      Stor kram!

      Radera
  12. Sååå häftigt. Det blir ju jätte fint även om inte vet hur resultatet ska bli då du börjar. Eller det kanske är just därför.
    Ha det gott och kramen på dig du härliga människa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! - resultatet uppstår efter sprutets gång.. :-))
      kram

      Radera
  13. Oj oj oj ... du har inte lite kreativitet till övers åt mig. Ingen gnista här inte ... :(
    Men hos dig verkligen sprakar det. Dina tavlor blir jag makalöst härliga :D

    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag delar gärna Lollo! I full övertygelse att duuigen hamnar i gnistans läge! jag är i sprakläge - just nu!
      kram

      Radera
  14. Vad roligt att få se några av dina alster. Och du skapar, du lever...
    Headern är läcker och jag ser en del i den. Men säkert det som ingen annan ser.
    Din tid är nu och du målar, skapar,skriver, tänker, producerar och delar me dig. Glädje för oss läsare! Tack för att du finns!
    Jodå, jag släpar efter och gör nog dte ett tag. Men en kan göra det på olika sätt...
    Tove , du inspirera mig i så mycket! Tusen tack!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bästa Ditte! Att du ser det du ser är ju det jag önskar mig ... så absolut min tid nu! Eftersläpet har sitt, som du alldeles säkert vet :-) Inspirerar varann gör vi!
      Inspira kram!

      Radera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...