onsdag 9 september 2015

Home - land ...

I morse vaknade jag i egen säng.
Finns inget mer underbart än att sova i andra sängar!
Resan har inneburit golvsov.

Illustrerande bild

(en skulptur på ett skåp hos min vän Elaine
tyvärr suddigt fotat)

Det är nyttigt för inbyggt motion ingår.
Det räcker inte att sätta fötterna i golvet, en ska upp från lägre nivå också och placera kroppen i uppet.
Dessutom ska en ner igen.

Det är som två liv blir livliga när en varit med nya och gamla vännerna och kommer hem igen!
Sömnen er det inget fel på heller.

En kamera laddat med bilder, goda stämningar och mycket nöjdhet i själen får ni denna hälsningen från mig.
Tills vidare!

© Tove Olberg

24 kommentarer:

  1. Gick min kommentar i väg eller ...
    Skriver igen för säkerhets skull.
    Hemma är bäst även om det är roligt att resa bort och träffa andra/ kram

    SvaraRadera
  2. Ps Att byta ett bloggnamn är att rekommenderas *blink* *blink* /kram

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att åka bort, men jag älskar också att komma hem.
    Inget är som egen säng, tycker jag.
    Så välkommen hem!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Borta bra men hemma bäst ...
      Kram

      Radera
  4. Fin skulptur!
    Egen säng är allra bäst ,-))) Och tur är väl det ,-)))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Välkommen hit!
    Fin kvinna det där!

    SvaraRadera
  6. Men vad säger du Tove, "Finns inget mer underbart än att sova i andra sängar!" ?
    Där är vi så olika som dag och natt, för jag vill inte sova över hos någon annan, hihi...om jag är inte tvungen. Och tvungen har jag ju blivit, någon gång.

    Men att sova andra sängar, det är ju helt annat, som hotell sängar och hytten på båten.
    För min egen säng är bäst, och där har bara mina barnbarn fått sova, då gubben fått flytta sig på soffan !

    Allt gott till dig vännen och en massa härliga kramar !!

    SvaraRadera
  7. haha - jag skrev andra sängar - inte andras :-)
    Allt gott till dig kram!

    SvaraRadera

  8. Vilken läcker bild, båda lägger sig. =)

    Välkommen hem!

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  9. Tack! =)
    Nöjd med bilden jag med .. :)
    kram

    SvaraRadera
  10. Härligt med egen säng igen. Fast det är ju nyttigt med motion förstås! Välkommen hem säger jag och glassen ser hur god ut som helst!
    Du hade väl en bloggvän som hette Spanaren eller Stigfinnaren. Jag fick en kommentar från Stigfinnaren, men den bloggen finns inte och jag hittade inte spanaren heller! Vet du något om det?? Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glassen var god och jag åt den tillsammans med en liten jänta som jag fick leka med!
      Egen säng skön, golvet hos andra på madrass är inte så dumt heller för jag är på resa och njuter och som sagt motionen ingår. Glada livet!
      Skickade dig en mail i går :-) så du får översikten :-)
      Kramar!

      Radera
  11. Den var god den glassen och intogs tillsammans med en liten fin jänta som jag också fick leka med!
    Bloggen är tydligen borta.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Haha ... välkommen hem ... men jag blir lite förvirrad. Vet inte om du tycker det är skönare med andra sängar hellre än din egen ... eller vad är det du skriver egentligen?
    Kramis

    SvaraRadera
  13. Förvirrande ja, det kan jag hålla med om :-) ... Skön hemmasäng så är det, men jag sover bra borta också ...
    :-))

    SvaraRadera
  14. Välkommen hem igen! Både att lägga sig och att stiga upp kan vara en utmaing i sig. Och bilden från Elaine innehåller lite av båda.
    DEn egna sängen är värd mycket och det är vänskap och samvaro med andra också---
    Ser fram emot många bilder och dina inlägg. Väntar med spänning.
    Och du, glassen såg så god ut.
    Kram min fina vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Glassen var god och x.a god då jag åt den tillsammans med en liten jänta som jag sedan fick leka med.
      - och i Stockholm är under redigering :-)
      Vad gäller sömnen så sov jag så gott!
      Tidigt morgonkram!

      Radera
    2. Tack!
      Glassen var så god!
      I Stockholm är under redigering .. :-)
      Morgonkramen till dig min vän!

      Radera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...