måndag 24 augusti 2015

Jag har en egen smiley nu ...

Förra veckan inkom det nyheter, först Ditte och Annukka på tisdag.
Torsdag födelsedag och familjen uppvaktar med en surfplatta!!
Halleluja och Amen utbrister jag, nu finns också jag på plattan ....
fast inte nu - jag gillar det stora så det bästa skrivet gör jag nog på datorn ...

Torsdag kväll jazzen,
Fredag cykeltur och kärlek ...
Lördag ännu mer födelsedag med middag med skelleftebästis Kicki som är en utmärkt konsumentvägledare och logistiker tillika vän! Hon upplyste mig dessutom om saker som gjorde min halva tidiga pension möjlig!
Hon bringade Renforstoamter inköpta på torget, presentkort och annat alskens - så idag ska jag ut å köpa målaringredienser.

I går planerade jag cykeltur till Boviken Havsbad - men se framdäcket hade punka -
Så har jag att göra i dag ....

Trilla cykeln ner till min personliga reparatör ..
Personlig bankman har jag också - konstig relation, för jag är ju egentligen bara vaktmästare åt mina konton ..
Ska också kolla vad det här är för kryp - den fanns bara där
- men var-  underlaget ser stickat ut
- notera krypets glada -
Min egen smiley!

 © Tove Olberg
Dagsversen;

" Att klara existensen mara
kräver den låga som hoppet tänt
men vara eller inte vara
är väl en fråga om sortiment"

Lars Nordlander.

21 kommentarer:

  1. Fullspäckat program har du haft. Fyllt år oxå. ..Grattis kramen. En riktigt söt liten varelse du hittat. Ha det gott i solen.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Fullspäckat program har du haft. Fyllt år oxå. ..Grattis kramen. En riktigt söt liten varelse du hittat. Ha det gott i solen.
    Kramen

    SvaraRadera

  3. Har Tove fyllt år? Grattis och blomma i efterskott.
    Söt figur. =)

    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, honTove blir allt äldre :-)
      Tack!
      Kram

      Radera
  4. Lars Nordlander. Såg teveprogrammet, vilket jag gillade.

    SvaraRadera
  5. Grattis, grattis!
    Och massor av program, poesi och tokroligheter.
    Här inne blir jag glad.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Glädje gör gott, bjuder gärna :-)
      kram

      Radera
  6. Grattis, grattis i efterskott!
    Inte dålig present som du fick :-)
    /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Djuret kanske är en bärfis ... googla på det/ kram

      Radera
  7. Bara roligheter alltså! Tänk så fantastisk bloggvärlden är. Möten med bloggvänner i verkliga livet är suveränt! Grattis till fina presenter och ett Gott Nytt År! :) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken härlig hälsning, gott nytt år! :-)
      Tack o kram!

      Radera
  8. Tove! Stort grattis i efterskott! Förstår att du blev rejält firad och så ska det helst vara.
    Vilken vecka du haft! Rolig, omväxlande och händelserik!
    Spännande att du blivit med padda och du kommer säkert att använda den till mycket. Jag är baar i funderingarna på en padda, men inte kommit längre än så.
    Din lilla "smiley" har nog bara flyttat in hos dig, kanske på rekommendation.
    Stor grattiskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-) gillar plattan ... kul present! Hade det på önskelistan ...
      Stor kram från Smiley o jag!

      Radera
  9. Visst är plattan bra, men när jag ska blogga föredrar jag med datorn.

    SvaraRadera
  10. Oj så mycket som händer runt dig... härligt!
    Tror jag grattade dig på fb... men här kommer ett i efterskott också - Grattis världens bästa Tove!
    Så bra med en surfplatta... lätt att ta med sig :)
    Kul smiley... tror Spanaren har rätt... kan vara en bärfisnymf... det finns ju en hel massa olika bärfisar och nymferna kan se ut nästan hur som helst :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Tusen tack för det! Galant med plattan :) Aha en bärfisnymf - se där jag då kollade jag nog slarvigt ... Kul mednymfer hur som helst ... :)
    Stor kram

    SvaraRadera

Vaskebrett, sprettrumpe og puppeholder

I dag blir det rent kroppsligt här ifrån residenset. Som norska i grunden roar jag mig med språket, dialekter och betydelse. Norkskans vas...