torsdag 23 juli 2015

På resa utan väska



Liten *klyscha* är det ju, men även en sådan har sin tjusning!
I synnerhet då jag reser så lite som jag gör.
Satt till morgonteet och reste runt i stort sätt överallt, ingen logistik, packning eller andra förberedelser äger rum ..
delar av Sverige ligger för mina ögon  ...

Jag bara ger mig iväg, dit fingrarna klickar mig - .
*Klyschresan* är resan  i Blogglandias ständigt oupptäckta äventyr!!!

Resande folket!
Folk reser!
Reser sig och reser.
Resning i resandets resa runt, uppresa nerresa, ditresa och hitresa.
Resenär och fjärran.
Res-t-resa.


På resan händer allt; Gräsänder, smycken, utedass, konstiga hus,
himlens portar öppnar sig. Solen reser sig på himlen då regnet rest ner färdigt.
Blommorna- jag tror vi svenskar lever på blommorna!


- så även humlorna - 
(på resan har jag nu kommit runt till  fler av er, och jag har flera resor kvar att göra)
© Tove Olberg

12 kommentarer:


  1. Finurliga du :-) visst är det så att vi reser genom att klicka... Vi reser långt vi reser kort men vi kommer alltid bort, he he...
    Fina bilder...

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera
  2. Har du rest på Hemnet? Det brukar jag göra ibland.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det har jag inte .... tar en tur!
      :-) kram Ingrid

      Radera
  3. Åh vilket bra sätt att resa på, resa med lätt bagage! Jag är inte alls restypen så jag rycker det där klickandet låter behagligt. Ferdinandtypen mer. Jag har mina korkekar och där håller jag gärna till. Att klicka runt i Blogglandia är väldigt trevligt även om det blir mindre av klickandet på sommaren märker jag. Kul att Du är tillbaka efter bloggsemestern:-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt verkligen!
      Nog blir det mindre turer sommartiden, jag är på väg åt ditt håll för att få en glimt av "stugbyn".
      Skönt att vara tillbaka .
      :-) kram Anna

      Radera
  4. Man behöver inte resa långt för att uppleva mycket,
    resa i fantasin, resa till sagovärld.
    En resa mellan fantasi och verklighet.
    Musik, händelser och fantasi tar oss med på en resa i tid och rum.
    Att läsa är också att resa !
    En klyschresa ? inga klyschar här ?

    En resande kram till vännen som är på en klyschresa !

    SvaraRadera
  5. Att resa kan en ju göra på många sätt. Jag reser gärna i tankarna och i blogglandia blir det många resor. Och sedan gör jag en och annan resa, lång och/eller kort. Jag reser också i minnen, bland minnen och från minnen.
    Olika resor , var de än sker, ger olika möten och dessa är jag så tacksam för.
    Och visst är det skönt att efter en resa komma hem igen.
    Dina tankar och ordlekar är helt ljuvliga. Jag läser. ler och njuter och reser med dig.
    Stor resekram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det - minnesreser gör jag mycket i dagarna här - och Liv-ligt resesällskap gärna det!
      Stor resevän kram!

      Radera
  6. Konstnär är du, i ord och bild ... :)
    Du borde haft dina påsar ihop med Robban ...
    Kramis, fina du :D

    SvaraRadera
  7. Oj då ... säger du det, det var roligt!
    Tack!
    Stor kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Mystisk

Sanna Susanna  ´ s ord&fotolek ger oss mystisk denna veckan. På denna sidan finner du också hela gänget som deltar. Hjärnan, som med s...