söndag 17 maj 2015

Layout och innehåll - Headersöndag

Layout, fritt översatt: lägg ut ...

I bland blir jag lite less på mitt och önskar en smärre förändring - bloggen är ju utmärkt för det;
NU är det ju såklart att jag Tove har mitt sätt - min nisch i blogglandia - men det är en liten fara i att låsa "fast sig". 
Det mest underbara med att skriva är ju att få syn på det en inte ser. Eller ett Återseende.

Mina Dagens(tisdag el. onsdagar för det mesta) tar sommarlov. (Lördagstema gör det om två veckor)

Bilden från förra veckans dagens onsdag, var små söta färg-glada "goggosar" som Pontus har och vi leker med, samma funktion som klinkekulor om man vill, eller ha de som teaterfigurer. Eller bara samla på de.

Texternas frihet finns i bilden!

16 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med. Ibland blir man less på sitt ... ;)
    Det är nog klokt med lite sommarlov, på olika sätt ... :D

    SvaraRadera
  2. VIlken läcker "header"!
    Jag grunnade först på vad det var, men hann gissa rätt innan jag läste vad det var.
    Men jag hoppas inte hela du tar sommarlov....Jo, sommarlov, absolut, men inte hela bloggen. Eller?
    Ja, jag väntar förstås så gärna på dig för att läsa dina inlägg ger mig så mycket.
    Du skall göra det du känner för och en kan ju ändra sig efter hand...
    Kramar från mig i ett för dagen regnigt Stockholm.

    SvaraRadera
  3. Tack, den är är läcker den där stenen, en av alla bilder i albumet som jag nära glömt, du vet hur det är :)
    Nej, hela jag tar inte sommarlov och inte bloggen heller :-) så är det inte tänkt.
    Du ger mig mycket som läsare, jag får mycket hos dig som läsare och det utbytet vi har i kommentarerna gillar jag.
    Kram från ett just nu soligt Skellefteå, den här tiden lyser sol in i köket och det blir så vackert i dessa strålar!

    SvaraRadera
  4. Det mest underbara med att skriva är att få syn på det en inte ser. Det var bra sagt Tove. Det stämmer väldigt väl. Det roligaste med "blogglandia" är just att alla skribenter har sin egen stil och sitt eget uttryck. Det är väldigt roligt tycker jag. Härligt att höra att inte hela du tar sommarledigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vars och ens stil är ju det underbara i blogglandia! Då händer det ju ofta att en får syn på det en inte ser :-) Skriva av lust och glädje .... möblera om .... lite då och då så jag kan uttrycka mig ...

      Radera
  5. Härlig header. Design är ju ett av mina många intressen. Så roligt att leka med färg och form. Ögat måste ju åxo få sitt ögongodis.
    Sommarlov är Nice.
    Ha en skön ny vecka och KRAM.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Headerdesign leka med färg ... där är vi i samma båt du och jag bloggsystern!
      Kram

      Radera
  6. Du ska inte vara less min söta bloggvän !!

    En stor bumling eller en liten sten, alla lika värda !

    Vi är en brokig skara bloggare tillsammans,
    så låt våra instinkter och vår hjärta vägleda oss !

    Design, eller layouten är inte så viktigt, tycker jag, för det är ju innehållet som ska styra sidan.

    En designat kram till dig Tove !


    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite less och vilja ha en liten förändring går an, det går an .... Vill ändra för att det känns bra ... så bra sagt om stenbumlingar och brokighet ...
      innehållet är viktigast så sant, men layouta är ju kul .. att skapa...
      Designerkram till dig med!

      Radera
  7. Att få syn på det man inte ser, det var intressant. ...Tål att funderas på, vad kan det vara man inte ser måntro, kanske en hel massa...
    Gillar din nya header, ser ut att vara en varm sten :)

    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fundera ger ofta syn på sånt vi inte ser, som att få en aha upplevelse, något som legat där och inte kunnat ta from eller förstå ..... varm sten... ;)
      kram

      Radera
  8. Vad gjorde vi utan tankar? Vad gjorde vi utan vår blogg och dess goda kontakter med andra tänkande och roliga personer? Ett som är säkert är att det blir mindre av skrivande ju närmare sommaren man kommer/ kram

    SvaraRadera
  9. Som sagt; men jag hade nog inte tänkt skriva mindre ....
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tack Tove för ett jättebra inlägg. Vad vore livet utan att skriva och ha massa tankar och funderingar och att få kåsera.
    Fin header du skapat.

    SvaraRadera
  11. Visst är det så Marie, lust att skriva, ändra header, kåsera, reflektera och så lite bilder ...
    och glädjen når någon kommenterar; tack!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...