söndag 24 maj 2015

Snaps- och pinnträdet

Nu är det söndag och jag har fått i ordning en hörna på terrassen. Jag har dragit hem stenar, störar och rötter.  Nästan ett träd till och med!

Innan jag kom hem med det, trädet alltså, och efter vinterlagringen så har det glesnat. Nu var det ju kvistarna jag ville ha. Grenarna menar jag.

Med kniven och hammaren för att tälja till nertill så det passade i parasollfoten som jag har över ... någon timmes jobb så satt den där.

Nu är det ett snaps- och pinn-träd;




Som förståeligt är så hamnade jag under trädet ... liksom runt parasollfoten typ ... tror jag ...

Så nu har jag veckans headerbild på plats!
Ha en fin *header* i veckan som kommer

Veckans tema blir en snaps om dagen, eller två varannan eller ja ... nej...

©Tove Olberg





28 kommentarer:

  1. Hur läckert som helst! Och att komma på den kreativa tanken....Ja, du kan du! Dessutom en jättefin header!
    Tove, har du hört denna historia tidigare, apropå snapsar. " Det er bedre med en dramm i timen, hellre än en time i Drammen". Kanske stämmer det.
    Snapskramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, visst har jag hört historien om en time i Drammen ... min mormor hade dessutom hytte på Spikkestad inte så långt från Drammen, så där var jag ibland. Så hellre en timme där! :-)

      Skål och välkommen kram!

      Radera
  2. cool gäller o inte ha något i de där flaskorna då lär du få påhälsning av sugna förbipasserande :)

    SvaraRadera
  3. Å vad fint Tove! Kanske att det kommer att klirra lite stämningsfullt i glasen när vinden tar i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir mycket klirr i glasen för det blåser oftast här uppe på tredje vången, taket över mindre enn halvan, skyddar inget och dessutom ligger den "utanpå" .. :-)


      Radera
  4. En droppe sött i flaskorna så har du en getingfälla..... Fast jag värnar om getingarna, jag betraktar dem som nyttiga medarbetare i trädgården.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Getingar har sitt liv ... om det nu inte blir extremt då ...

      Radera

  5. Din fantasi är helt underbar, hi hi hi... Hoppas det inte kommer att blåsa för då lär du vakna på natten. :-D

    Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag sa här ovan till Anna - det blåser jämt här!
      Så klirri kramen!

      Radera
  6. Hihihi....vad du har hittat på ! Helt underbart och fiffigt ute på altanen !
    Glas för både fest och vardag från egen träd, en bra idé !

    Här blir det inga snapsar för min del, hahaha....dricker inte överhuvudtaget alkohol,
    men min gamla mamma (94) tar en konjak till kaffet, varje dag !
    Bra på hjärtat säger hon.

    Hjärtliga kram min fina bloggvän !!



    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har det sällan trist :-) alkohol ska en ta det varsamt med! Tycker din mor är sund!
      Hjärtlig klirrkram

      Radera
  7. Wow ... den var häftig :D
    Respekt för alkohol ska man absolut ha, men en liten hutt ibland kan inte skada. En sådan där liten som enbart förgyller tillvaron och sätter fart på livsandarna ... :)
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just så en liten en som förgyller ett redan förgyllt tillstånd och sätter fart på livsandarna ... och passar till sillen och skinksteken ....
      just så
      ;)

      Radera
  8. Men vilket härligt snapsträd och som header blev det ju hur coolt som helst, tala om kreativitet!�� Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha roligt - komma på idéer .... lite återbruk .. Jag är nöjd med hörnan ...
      Kram

      Radera
  9. Häftigt värre och ursnyggt! Du har väl förankrat bra för annars så blir det många glasskärvor *ler* Snyggt som headerbild också/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha - antar jag får efterförankra då och då!
      Tack!
      Kram

      Radera
  10. Vilken klirrande header. Man kommer långt med fantasi och kreativitet. Du är duktig och påhittig du.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klirr Klirr .... så långt en vill och kan .. och lite till!
      :-) Tack!
      Kram

      Radera
  11. På ditt pinn- och snapsträd skulle nog även Ernst K. bli avundsjuk.

    SvaraRadera
  12. Helhäftigt!!! Både idén och headern.

    SvaraRadera
  13. För mig väcker det där trädet tyvärr många sorgliga minnen. Jag är dock oerhört imponerad över att du har lyckats tömma så många flaskor! För du har väl inte plockat upp dem ur någon sopcontainer :-).
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt måna i sorgliga minnen Ingrid; medaljens baksida i högsta grad!
      Flaskorna 50 ml och jag har inte tömt de själv,
      trädets flaskmängd är konsumtion spridd över tid och flera smakandes, och ja, jag har samlat men inte i sopcontainer :-) än - jag har bett om tomglasen runt om...
      Kram

      Radera
  14. Det är nog snart dags att byte header. Den liksom ligger kvar som en god vän... Kram

    SvaraRadera
  15. Här byts det en gång i veckan nu ett tag :-) roar mig med headervännerna.
    kram

    SvaraRadera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...