måndag 4 maj 2015

Flygfärdig

Dröm är dröm och saga saga ....

I natt har jag jobbat som flygledare. För länge sedan läste jag en artikel eller om det nu var en roman, om trånghetens trängsel  i luftrumment.
Det var det! Bevingad och många snygga piloter.
Flygen flög som en myggsvärm runt flygledartornet där jag satt. Det var som i vården, mycket ensamtjänstgöring. Hur det gick till att inget flygplan störtade eller krockade med varann
kan jag inte förklara. Det gick som en dröm att få ned dem! En av piloterna ringde in i tornet och bjöd på middag ....
Jag känner mig flygfärdig ....


Längst ner i höger hörn ser du delar av räcket på flygledartornet ...





18 kommentarer:

  1. I drömmarnas värld kan allt hända. Man behöver inte resa bort för att få uppleva både det ena och det andra.
    Ha en fin dag -kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I mitt liv sker det mycket i mina drömmar nu för tiden :-) ett mycket rikt drömliv ...
      Ha det fint kram

      Radera
  2. Hahaha :-) Vilken dröm! Och middagsinvit mitt i alltihopa! Tänk att bli betrodd som flygledare! Tror inte jag skulle bli påtänkt...Vilken bild föresten!!! Är det ett foto? Urhäftig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just så Anna, hur få ett sånt uppdrag? :-) Det är foto jag tog från min terrass i höstas.

      Radera


  3. Hi hi hi... Du är fri...... flygfärdig och fri.... Jippie! :-)

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pank fågelfri och flygfärdig ... Hi hi frihetskänsla ...
      kram

      Radera
  4. Extra mycket kosing när du jobbar på nätterna. Skönt att du slapp uppleva kaos och trängsel. Måndagskram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pengarna såg jag inte till i drömmen .... inte heller på kontot ;) kollade nyss!
      Tisdagskram

      Radera
  5. Svar
    1. Lever i en drömvärld friheten är guld värd ...

      Radera
  6. Tänk så mycket du hunnit med på en natt! Och detta att varva jobben allteftersom tycker jag verkar vara helt perfekt. Och du måtte ha gjort ett helt suveränt jobb, det är jag säker på. Och tänk att efter avslutat jobb bli bjuden på middag.
    Undrar nu vart du skall resa.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här händer saker nattetid, det flyter på. Ha ha - jag är ju noggrann och ansvarsfull ....
      Jag ska ju resa till Stockholm och det kan ligga bakom drömmen att jag kollat flygbiljetter mm inför min resa ... imorgon blir det bestämd så då får du snart en tid. Känns spännande!
      Flygande kramar!

      Radera
  7. Ja i drömmarnas värd kan allting hända. Lite som på film.......men man spelar själv huvudrollen.

    Kram på Däj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. VIsst är det så, huvudrolllen, regissör i nattfilmerna :-)
      Kram på Däj!

      Radera
  8. Fin bild! Tänk vad vi kan få till det i våra drömmar?!?! Mycket som vi har tagit in under dagen, kvällen under veckan kan också bearbetas under en dröm. Vår hjärna är fantastisk! / kram

    SvaraRadera
  9. Den är ju det - hjärnan!
    kram

    SvaraRadera
  10. Är du det Tove, flygfärdig ? hihi...tillräckligt självständig och redo
    att klara dig själv ?
    Kanske du har för längtan att höja dig över vardagens enahanda.

    Här kommer en flygande kram till dig !!

    SvaraRadera
  11. Jaa, du flygfärdig så långt det går haha ....
    Flygande kram till dig :-)

    SvaraRadera

Bagatell

En bagatell, alltså ordet bagatell, tillhör ordklassen Substantiv. På norska säger en det en kan sätta en, ei eller ett framför, är alltså e...