torsdag 5 mars 2015

Torsdag - 2 par och en singel


Gjorde rent ugnen.
Tvättställs-avloppet.
Duschavloppet.
Svepte med en trasa på langkosten
- en norsk med fäste för trasan,
rev ner spindelväv och damm i hörn o tak.

Angrep livet.
Torkade av sommarbordet som bor ute vintertid.
Ska ha parmiddag på lördag - det är sunt att vara singel och ha parmiddag.
Vårbord inomhus.

Till synes strunt.
Knyter an till jorden med stubb-bilder
 -2 par och en singel
Singel

Par


Samma himmel över oss

©Tove Olberg




22 kommentarer:

  1. Vilken fin berättelse om Marte! ,-)
    Ja dom där sommarborden, dom får vara tåliga ,-)
    Våra bor också ute året runt.
    Fina bilder på 2 par och en singel ,-)
    Fantasifull fotograf som du är.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul du läste om Marte!
      Det här med bilder och text är ju roligt knåpa i hop!
      Kram

      Radera
  2. Hej Tove. Lycka till med middagen på Lördag. Ja sommar bor och stolar lever ett kringflackande liv hos oss På våren står det i solvrån (då endast två stolar) och senare längre fram, på soldäcket som ska bli lusthus framöver. En kort tid står de på logen för att den värsta vintern inte ska döda dem.
    Kram från Skogsfen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Skogsfen; tack för besöket! Ser för mig hur ni flyttar stolar och bord .. och lusthus blir ju finemang!
      kram

      Radera
  3. Låter intressant med parmiddag till helgen ;.)
    Lägger strax ut vår gemensamma dikt.
    Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra parmiddagar är intressanta och roliga.
      Kollar in hos dig.
      kram

      Radera
  4. Parmiddag för singlar är helt ok, tycker jag som också är singel. Jag brukar blanda och det blir bra! En och annan liten vovve smyger också med ibland... ;-)

    Önskar er en riktigt fin lördag!

    SvaraRadera
  5. Visst är det trevligt att blanda också :-) Faktisk har det ena paret en vovve som är med ;)

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt med middag tillsammans med goda vänner. Läser här ovanför att de har en hund och det låter mysigt....om hunden är väluppfostrad förståss annars kan det bli stimmigt eller roligt beroende på hur man ser det.
    Gillar fotografiet av trädtopparna och himmeln...

    Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Så roligt att du kom i vilan bloggvän och inspiratör ... :-) Hoppas du mår bättre nu!
    Den bilden ja, ... en Christina bild!
    kram

    SvaraRadera
  8. Ha en trevlig middag!

    SvaraRadera
  9. Det är jättebra med kalas. Då är man äntligen tvungen att städa. Sen säger alla att städa kunde man ju göra efteråt...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu fick du mig att skratta.Så jag skriver ibland! Först skrev jag vad jag gjort vilket inte hade med kalaset att göra ... så kom sommarbordetin och då kom jag på kalaset ... nej. avloppen städar jag inte inför kalas.
      kram

      Radera
  10. Bra jobbat, på alla plan ... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag kommer i gång så :-)

      Radera
  11. Nu är det bråttom, dagen är snart slut och jag vill ju hinna gratulera dig på namnsdagen!
    Kram, kram!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  12. Men så roligt tusen tack Ingrid!
    Varm kram

    SvaraRadera
  13. Mycket uträttat! Och bra jobbat! Kalas är trevliga i alla former tycker jag. Vänner , god mat och dryck passar alltid ihop. Kanske blir kalaset nu kryddat även med en gästande hund.
    Jag gillade verkligen dina bilder; singel, par och samma himmel över oss. Visst stämmer det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma himmel, samma sol och måne!
      Kul aatt du gillade mina bilder - de fanns sin plats :-) trevlig få besök av dig också!

      Radera
  14. Härligt när allt är klart och det roliga kan börja! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det söndag och allt blev så fint för 2 par och en singel! :9

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...