söndag 15 mars 2015

Poesi Kort sagt 3

Snidad
föst

                                                Devis
                                               komplett

Skrud
pall

                                              Tilltagande
                                               krymp
Sjunk
hög



Bottenlös
himmel

Rider
åska

Moln
skjut


Avsats
kränger


                                                             Avgrund
                                                             stöper

                                                             Tapp
                                                             skav

                                                             Gråt
                                                              flyter

                                                             Vimmel
                                                              tråd

                                                             Fluktar
                                                             rå sand

©Tove Olberg



8 kommentarer:

  1. Nu du länkar jag till din jättefina konstsida ,-)
    KRAM och ha det fint Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Vackert, passionerat och en smula av livets allvar på samma gång. Det här tyckte jag om! Väcker inspiration.

    Ha nu en fortsatt fin söndagkväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Det där allvarliga det finns så gott som alltid, det är liksom ... ja ja.
      Stunderna jag skriver är så goda. Skön måndag till oss!

      Radera
  3. Verkligen vackert, spännande och intressant ... Du får alltid till en sådan knorr på både ord och bild ...
    Toppen Tove!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. I flera år, faktik sdan barndomen, har jag gått där med ord och bilder .... nu kommer de bara - goda stunder då jag skriver som sagt.
      Tack för toppen!

      Radera
  4. Fina motiv med fina ord igen *tack*
    Tänk på det jag sa sist om att gå med hos www.poeter. Du har en provvecka gratis så testa på /kram

    SvaraRadera
  5. Tack igen! Jag har än så länge tänkt bara blogg :-)
    kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...