onsdag 4 mars 2015

Konstbloggen

Nu har jag gjort det! 

Efter lång tids övervägande, lust och icke lust så kom beslutet; Tack kära oldemor vars historia jag läste om, fann igen bilder och ... jaa....
Minnet av dig är knappt, men känslan av dig finns ... 

När du dog så kände jag något som jag inte förstod ... 
Nu förstår jag ...

Minns mormor Evelyn som ständigt citerade dig; min mamma Berit likaså ...  

Så vi ger oss ut nu oldemor ... 

Välkommen till "Galleri" Klara Ovidia


Några av tavlorna finns även här på bloggen - th.i menyen

11 kommentarer:

  1. Det finns intet fält för mig att kommentera på denna nya blogg? Finns ingen ruta för namn + webbadress. Du får svaret här:

    Vackra tavlor som du tillägnar din Oldemor.
    Men varför skriva under med ditt och hennes namn? Räcker det inte med att utställningen heter Oldemor? /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för besök på nya bloggen.Roligt! Och kommentar här :-)
      Ska kolla det med kommentarsfunktionen, den ska vara inkopplad, men i bland krånglar ju ändå.
      Utställningen heter Klara Ovidia.
      Jag signerar tavlorna med mina initialer. Men så länge de ligger på den bloggen som ju är i hennes namn så får det vara så! :-) kram

      Radera
  2. Jättefina färgstarka tavlor. Jag gillar dem JÄTTEMYCKET!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar konst och tavlor ! Mest på blommor och havet som motiv !
    Men annat också som motiv, om jag gillar tavlan.

    Kollade på dina målningar, och tyckte bäst om din "fjärils-trollsländra" !
    Du är ju en bra konstnär, tycker jag !
    Min dotter målar också med akryl, hennes fritidshobby !

    Ha en fin och underbar dag kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Amanda! Fjärils-trollsländan satt som en smäck.. haha ..
      Det är så roligt att måla!
      kram

      Radera
  4. Hej jag glömde !!! Vem är på bilden ? Är det du ?
    Snygg hatt på en jättevacker tjej !!

    Hälsningar från Amanda !

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej igen ... jo det är jag ....
      .... tror att jag sjunger där, min mormor födelsedag ...

      hälsningar mig

      Radera
  5. Fin bild på dig med hatt! Och fin bild på dig utan hatt!
    Jag har kikat in på din konstblogg, Härligt gillar verkligen vad jag ser ,-)))
    Härliga färger också!
    Har jag blogg paus, nix, det klarade jag inte av!!!!
    Titta in hos mig, vilken färg har klänningen för dig, skulle vara kul att få veta!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Är några år mellan de två bilderna!
    Kul att du har varit på konstbloggen- känns bra att det blev av!
    Tittar över till dig nu
    kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Veckans rubrik - Full stopp

Full stopp - minns så väl min norska körlärare i Oslo då jag innan flytt till Sverige för så många år sedan övningskörde för mitt körkor. ...