onsdag 11 mars 2015

Det knackar på dörren ...

så kom pling plinget ... där står Pontus, min 8 åriga favorit som glad ger mig buketten och plastpåsen  ... så får jag världens goaste kram:  jag älskar dig farmor!




- Har du sparat pappret?
Jo då, det ligger här.
- Vad vann jag med?
110!
Strålande leende levererar charmören och jag får en kram till

- och pappret var poängställning från vår prickskjut på en fylld flaska 1,5 liter. Vi använde innebandyklubborna, en boll och 4 puckar.
Träff gav 5 p
Välta omkull gav 10 p.
Träffsäker är han ju som snor sig med golf -och  hockeyklubbor.



Innebandyn är vår gemensamma sport. Möblerna har fått skav här och var. Än så länge är fönsterrutorna hela.
Nu har vi en ny favorit gemensamt!
Leverpastejen? Vårt favoritpålägg!

©Tove Olberg

9 kommentarer:

  1. Grattis till vinnaren ,-))) Härlig tävling!
    Tulpaner och leverpastej, det var minsann inte illa att få av ett charmtroll!
    Ett inlägg jag bara log när jag läste ,-))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Han vann ju den sköne racka´n, men jag fick blommorna ändå :-)
      Kram

      Radera
  2. Grattis Tove! Måste vara helt underbart att få spela inomhus med denna lilla motståndare. Skulle en fönsterruta gå kan det nästan vara värt det! Solig onsdag på dig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul spela med honom :-). Det är en vinst även om jag förlorar nästan jämt! :) God torsdag till dig!

      Radera
  3. Ljuvliga tulpaner... men var det du eller barnbarnet som vann? Hänger inte riktigt med, kanske missat något föregående inlägg... Hur som helst... barnbarn ger mycket glädje... möblerna håller nog livet ut... de kan väl bli litet kantstötta precis som vi börjar bli... *s*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han vann, men jag fick blommorna ändå! Det är som rynkor o annat skav på kroppen som med möblerna. Så har vi alltså levd!
      *s*

      Radera
  4. Dessa underbara ungar. Barnbarnen måste vara bland det bästa som finns! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är de!
      En blir berikat och ung i ålderdom :-) kram

      Radera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...