lördag 14 februari 2015

Lördagstema Valentin

Kära hjärtanes!

Alla hjärtans!

Anki på bildbloggen slog två flugor i en smäll då hon valde tema Valentin på denna dag!

En ny kom med i gruppen förra lördagen, Anna. Välkommen!
Henne och de övriga hittar du precis som vanligt t.h i menyn. Precis som vanligt så  rekommenderar jag ett besök hos de olika också. I synnerhet en dag som denna kanske?

Jag var tvungen att tänka efter om Valentin egentligen är vad jag tror att det är .... och se det var det  .. men jag har missat filmen Valentin´s Day (2010) som handlar om tre kärlekspar - varför just tre?
Tro hopp och kärlek, något annat kan det väl inte vara?

© Tove Olberg 

Denna sten med det symboliska hjärtat  hittade jag på en skolgård här i närheten.
A Valentins card today 



En gnutta hjärtegott varje dag gör större nytta än en om året.

<3




20 kommentarer:

  1. Har missat filmen jag också... klart det står för Tro, Hopp & Kärlek :)
    Önskar dig en kärleksfull Valentin´s Day!
    Varm kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev ju nyfiken på att se den!
      Hjärtekram :)

      Radera
  2. Vilken jättefin sten, säkert målad m omsorg! Och helt klart ska man sprida ut det hjärtegoda över alla årets dagar! Håller med fullt ut! Ha en fin fortsatt helg :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. verkligen ett fotofynd jag gjorde!
      :-)

      Radera
  3. Fint att hälsa Anna välkommen på detta sätt *tumme upp*
    Fin sten / Hjärtliga kramar till dig

    SvaraRadera
  4. En Alla Hjärtansdag av det trevliga slaget önskas dig Tove!
    Stenen berör på ett speciellt sätt, ett litet stycke kärlekshistoria på sitt sätt.
    Och ja, det är roligt att vi blir flera i gruppen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag skrev till Anna, så var det verkligen ett fotofynd!
      Hjärtekram :)

      Radera
  5. Härligt sten hjärta ,-)
    Att tänka lite extra på våra Hjärtan en dag om året hoppas jag får alla hjärtan att bli lite varmare resten av året ,-)
    Ha en härlig Alla Hjärtans Dag
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst kan det gå bra, stor underhållsdos! :)
      Hjärtekram

      Radera
  6. GLAD Alla Hjärtans Dag fina Tove❤

    Kraaaam.

    SvaraRadera
  7. Just precis så, lite hjärtlighet varje dag är en mycket bra medicin mot det mesta. (Medicin mot, förresten? Varför inte medicin för? För livsglädje och omtanke.)

    Den där filmen tror jag att jag har sett delar av på TV. Med Julia Roberts? Kul upplägg, bra repliker, kanske lite förutsägbar, om det nu gick som jag tror att det gjorde, men det vet jag ju inte eftersom jag aldrig såg slutet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Medicin för så klart, uppbyggande och förebyggande. Livsglädjen frodas av omtanken. Blev nyfiken på filmen ännu mer nu.

      Radera
  8. Hjärta och smärta, det är livet på den pinne det. Håhå, jaja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju absolut en poäng där .. hej å hå!

      Radera
  9. Tro hopp och kärlek. Jag tror också på devisen att sprida ut det på hela året. <3

    SvaraRadera
  10. Kollar om min kommentar går fram idag. Skrev kommentar igår, men tror den drog ut i vilda cybern!

    SvaraRadera
  11. Tack för besöket även i dag då!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Plagg

Plagg - att ta på sig eller av sig. Skyla kroppen, skydda kroppen, framhäva kroppen. Till vardag och fest av nödvändighet eller rent n...