fredag 16 januari 2015

Dator och telefon

Här om kvällen skulle jag ladda ner något i min dator, för detta måste jag skapa ett konto på outloook.
No problems at all. Allt gick som smort.

När jag nästa gång skulle gå in på datorn så visade det sig att det nyskapade kontot hade "lagt sig framför" det vanliga sättet att ta sig in.
Men varför??  Nåja, det går väl an...

När jag sedan skulle in i gen en stund senare så gick det inte att logga in .... fel lösenord... du måste ...
Jag gör som jag brukar, klickar lite varstans och får upp en ruta, råkar klicka nånstans och  då hör jag en röst som talar engelska med mig .... någonting i stil med:

Don't exist, could be dangerous. Just a few .... Take place behind ....
Hakan ramlar ner ... och jag stänger av.

Jag har investerat i en klösbrädefon.
Jag bekantar mig långsamt med den och pillrar lite hit och dit. Så också denna kväll.
Testade larm och annat.

Strax efter incidenten med datorn så hör jag ljud som jag inte känner igen. Kommer på att det är nog brädan ... det var det...
Det lyser ett stort kryss i rött  på displayen som blinkar ideligen med texten: Tiden är ute!






4 kommentarer:

  1. Hmmm.....låter mystiskt.
    Tyvärr är jag värdelös på data och datorer.
    Men mobilerna brukar jag leka med tills jag kan dem.

    Ha en fin dag du fina Tove.
    Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det mystisk ...
      Jag har en del lek kvar innan jag behärskar den - och inte den mig!
      Kram för en fin dag till dig! :)

      Radera
  2. ja ibland kan det va jobbigt med maskinerna :)

    SvaraRadera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...