torsdag 13 november 2014

Vad monde bliva ...

Uppstigning, frukost, lite mail, lite blogg, upshining av bostaden, tavlorna jag  målat är nu torra, skriva handlarlistan, packa för sysselsättning, shoppingvagn blir lämplig väska, kallt ute - kläder efter det, promenad, hygiensysselsättning, disk, tankar, kolla upp kalendern, nästa veckas översikt, tankar igen, telefonen, troligen en säljare så jag svarar inte, inte mätt tar en macka till, en tekopp till, njuter, svärmar och tiden står stilla fast den går, tankar kommer tankar går, det är makalöst så det går till sig, eller trasslar till sig, ordnar upp sig, blir bättre eller värre, ömsom vin ömsom vatten, fast det vete katten ...
Stora förbokstäver, tankesträck och uttrop sprid eder
Punkt.
Detalj från en av tavlorna  .. Nonfigurativa

Torsdag ärtsoppe- och pannkakedagen  var hälsad!

9 kommentarer:

  1. Ja tiden går fort, nu har jag följt med på en del av din dag ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Kul du hängde med!
    Nu ska jag ta en tur till dig, ;)
    See you!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha ... en härlig text, Tove! Orden rullar fram, och vi med dem ... Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Tove!
    Jag försöker ändra din adress som du gav mig
    http://toveolberg.blogspot.se, men det blir ändå toveolberg.blogspot.com
    och rätt kommer jag. Datorn fixar det själv...Nu har jag försökt många gånger med .se...men det blir i alla fall com.

    SvaraRadera
  5. Du com ju fram ; vet inte varför det är så... troligen spelar det ingen roll då med com :)

    SvaraRadera
  6. O, vad härligt att leka med färgen och bara låta det bli vad det blir... Det är avkoppling.
    Vad kul att du hittade till mig, nu är jag här och tittar in hos dig :)

    Ha det fint! Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Gillar din tavla ... ser fiskar, en fot med tånaglar, ett vassrör plus andra smådjur. Ljuvlig i sina färger ... du kan du ;.) /kram

    SvaraRadera
  8. Oj denna har jag missat - du har ett öppet sinne för seende!
    Kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...