söndag 9 november 2014

Söndagsdikten


När jag skulle kommentera hos Bosse 6 nov så blev det en dikt;

Snö vackra vita
fall ner här hos mig
spara inget 
bygg millimeter till centimeter uppemot en meter gärna
Gör det tyst och vilsamt
så knarren låter
när jag går
Snö på träden
skottat upp som bomull
på vägens kant
Snöspår där mina skidor passar
och staven finner fäste
Kyla - också du får finnas till
Varm choklad i kanna
följer mig på färden
vintern bäste vän i världen

Snökylig  men varm kram


Vinterns första isbilder 
,


14 kommentarer:

  1. Jättefin dikt Tove..
    För.......ÄT int Tove som skriv��.

    Fina bilder åxo.
    Ha en skön fortsatt kväll nu vännen.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I bland trillar "poeten på ett bananskal" .. :)
      Tack så mycket!
      kram

      Radera
  2. Så vacker Dikt ,-)))
    Älskar snö!
    Hur ljuvligt är inte det vita, det mjuka underbara ,-) Din Dikt fick mig att le!
    Nu längtar jag efter vintern! ,-)
    Fina bilder, vackert ismönster ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Snö är livet en del av året.
      Ha mdet fint du med under tiden vi väntar på snön ;)
      kram

      Radera
  3. Förbaskade människor vad jag får jaga er med min blåslampa ;.) Märk upp dikter och märk upp bilder för det är fort någon kan tjuva det som är braigt!
    Bara älskar din dikt! /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken - oj då - Har en sakkunning brorsa som får supporta mig. :)
      Tackekram;

      Radera
  4. Ps Märk upp din dikt med titel och skriv under med ett alias eller ditt namn för denna dikt vill jag låna. Lämna den sen som en kommentar hos mig! Älskar vinter och snö och denna dikt tilltalade mig så/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ps - låna du dikten hos dig om du vill, vet att du anger var den kommer i från, den er grei som vi sier i Norge! :)

      Radera
  5. Jag älskar snö lika mycket som du gör!!! Vackra vita.

    SvaraRadera
  6. Åh, så fint Tove! En mycket vacker dikt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack för det! Att dikta har sin tjusning det med ;)
    kram

    SvaraRadera
  8. Häftiga bilder på säsongens första isformationer!
    Hälsningar /SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick öga på de, lite svårt att ta sig ner i diktet, men vad gör en inte för bild?
      Trevlig se dig här SA!

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Veckans rubrik - Full stopp

Full stopp - minns så väl min norska körlärare i Oslo då jag innan flytt till Sverige för så många år sedan övningskörde för mitt körkor. ...