söndag 2 november 2014

Läs en och få två

De dyker upp titt som tätt, fladdrar till, vips,  jag noterar på en  lapp som läggs till annan lapp, en anteckning på annan anteckning, var är den nånstans och ännu värre: jag kan inte läsa vad det står om jag hittar det. .... men ibland kan jag tyda
Det är mycket hämtat från radio, tv, tidning  ni vet det som strejfar hastigt förbi, samt från egen skalle
viller valle.

Ett axplock här nedan jag er bjuder
som du ser  - det sjuder
i min verkstad för ord tillika mening
meningsfylld  och meningslöst


När är det snyggt och när är det vackert? Torde vara en "tovisk" som musikanta säger i en kommentar hos mig.
Olik likhet är unik.
Kramigt värre.
Från var vi kommer till var vi går vi drömmar väver.
Upplyst upplysningstid.
Roy Andersson: .... framgångsdepression - sagt i Skavlands talkshow
Han citerade också Sören  - "den som satte huvudet på spiken om en del av mänsklighetens företeelser" vilket är min egen definition och upplevelse av just - Kirkegaard:
Det är genier som får depressioner. 

Världen behöver någon som styr, eller är det de som styr som behöver en värld?
Sexuell anorexi.
Jorden är universums dårhus - på rövarspråket heter det:
jojoorodod äror unonivoverorsumomsos enon (från synomymordboken eller någon annan bok)

Vad har nu detta med titeln att göra?
Om du ställer dig den frågan så är du alltså vaken nog att tänka samtidigt som du läser;

I dag har du fått ett söndagsinlägg som egentligen hör hemma  under Toves tisdag vilken troligen utgår - jag är ju inte mer än människa jag heller - men ....

"Skuggor sätter liksom krokben för blicken i bland" säger
englundskan på livsrummet


En liten resymé från helgens i särklass fina händelse:
Det är inte varje dag en 60 årig kvinna får krypa upp i en 95 årings knä på dennes födelsedag!
Han har figurerat tidigare i min blogg, då med sin fina livskamrat som också är min fina vän.

Han fick ett litet tal nedskrivet från oss vännerna där jag tillfogade ett
Ps
Du snygging där...
Ljudet av din strålesläpp kom att betyda mer än vi den gången kunde ana
Ds

10 kommentarer:

  1. Underbart inlägg. Såå härlig bild på er och ett sånt roligt rövarspråk och du...........jag är inte mer än en människa jag heller.

    Kram du Goa Tove.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack goa tantglad! ..inte mer än människa .. :)

      Radera
  2. Det är genier som får depressioner - jodå, men andra också. Dock inte jag, inte nu.
    Härlig bild på 60-åringen i knät.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant om depressioner! Du har ju Hjo Hjo :)

      Radera
  3. Den bilden framkallar glädje.

    SvaraRadera
  4. Så härligt med vänner som levt så länge! Vilken historia det finns id en personen! Fin bild, hoppas ni får många trevliga samtal till!

    SvaraRadera
  5. Ja, det är fint få ha den förmånen i sitt "unga liv" :)

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar bild av vänskap och närhet. Hoppas att ni får många fina år tillsammans.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Du ska veta det är värdefullt att ha honom och hans kvinna i kretsen!
    kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Mystisk

Sanna Susanna  ´ s ord&fotolek ger oss mystisk denna veckan. På denna sidan finner du också hela gänget som deltar. Hjärnan, som med s...