tisdag 28 oktober 2014

Toves Tisdag - Dagens

Snön som kommit förra tisdagen är borta.
Sånt kan en inte hänga upp sig på.
Jag är berikad med att få delta i mina två barnbarns liv. När jäntan kom för 13 år sedan bröt farmor upp från sin trygga tillvaro med fast jobb, sålde eller gav bort möbler och gav sig iväg på äventyr. 
Packade full min Nissan Micra, den största lilla flyttbil en kan önska sig. 
Inte ville jag ha 100 mil till henne. 
Senare kom ju pojken till som bonus på farmors tillvaro

På den tiden hade jag världskartan på väggen vid köksbordet. Under en frukost frågar hon om kartan och jag kom att säga att här uppe bor vi och pekade. 
- Nej, det tror jag inte - vi bor ju här vi!

Något  år senare säger hon när vi kikat i album från farmors liv före henne:
- Du måste ha varit vacker du som haft så många män!
Vad vi kom fram till under eftersnacket? Vi kom fram till det!

Dagens ordspråk:
Gör inte livet du lever mer konstigt än det behöver vara för att bli det bästa medskicket du bjuder dina barnbarn på. 
Undertecknad.


Dagens bild: 

Prinsen letar kanske efter vems fot som passar i denna ....
den hängde vid hästhagen

4 kommentarer:

  1. Det var vådligt måste jag säga - bryta upp från jobb och hem. Fast jag har inget barnbarn än, så vem vet hur man reagerar.

    SvaraRadera
  2. Jag är nog typen som slår rot där jag finns. :) och vinsten fanns ju där! Att det sedan är att börja om med allt övrigt det har sitt, men ack så lärorikt.

    SvaraRadera
  3. Vilken resa du gjort på många sätt. Härligt med människor som vågar och inte bara pratar om det. Tove? Hur många? Tio eller närmare hundra män? :) Den som letar ska finna. Hoppas prinsen dyker upp. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog det blev det en resa! Nå ... det där antalet .... :) nu ska vi se .... den tiden+den tiden+den tiden++ .... :)
      En prins som matchar mig?? ...
      kram på dig .

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Veckans rubrik - Full stopp

Full stopp - minns så väl min norska körlärare i Oslo då jag innan flytt till Sverige för så många år sedan övningskörde för mitt körkor. ...