onsdag 29 oktober 2014

En bussförare

Visan säger ju ... det är en man med gott humör ...
Hörde för en tid sedan en fantastisk historia om en trevlig och rolig busschaufför i Umeå!

I dag har jag upplevd att vi har en här i stan också. Att det är helt säkert är jag helt säker på för jag har åkt med honom förut, och det känns som en fröjd att vara resenär!

Han stannar vid hållplatsen, kör så nära intill kanten han kan, niger bussen och ropar bakåt till två avstigande med rollator; Vänta madammer - jag hjälper er! Han kysste den ena på handen var det någon som berättade från kön bakom mig!
Vi som väntar på att komma in ber han vänligt att vänta - jag har bara två händer du vet! Så bjuder han på ett leende som bara far in i hjärtat på oss ...

Han ser de avstigande väl av, intar sin plats och hälsar var och en välkommen om bord!
När bussen är fylld och tiden för avgång plingar, så tittar han bakåt i spegeln och säger:
Nu kör vi kompisar!
Vid varje avstigning säger han tack för att du åkte, eller något annat trevligt.


10 kommentarer:

  1. Vilken underbar glädjespridare. Tänk om fler busschaufförer kunde axla hans mantel. Här i min stad hör jag bara talas om sura och vresiga personer bakom ratten. Kan jag skicka upp dem till kurs till Umeå och till dig? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bring them ... se om du hittar ett prinsämne .. haha ...
      kram

      Radera
  2. Tack för titten hos mig ,-)))
    Vilken härlig chaffis!
    Det är kul när människor bjuder på sig själva, hela dagen blir förändrad!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Själv tack för titten!
    Tänkte faktisk kontakta bussbolaget så de vet vilken stjärna de har!
    Välkommen hit!
    Ha det bra och busskram till dig!

    SvaraRadera
  4. mmm sån´t bemötande borde höja humöret hos alla! Hoppas han orkar fortsätta så och att han får uppskattande bemötande tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det viktigaste .. :) även en vänlig optimist behöver uppskattas:)

      Radera
  5. Underbart! Jag blir varm i hela kroppen av att läsa ditt inlägg! Det finns hopp för mänskligheten! :)

    SvaraRadera
  6. Man blir ju glad bara av att läsa OM denne busschaufför :-)

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Veckans rubrik - Full stopp

Full stopp - minns så väl min norska körlärare i Oslo då jag innan flytt till Sverige för så många år sedan övningskörde för mitt körkor. ...