måndag 15 september 2014

I dag är en annan tid ...



Sverige är sig inte likt. Sverige är i förändring.  Det är det ju nästan varje dag i och för sig, skillnaden är att det har varit val, det är det ju inte varje dag.
Nya samarbetsformer ska gjutas. Några kommer när andra går.
Flera gick till vallokaler och röstade i går.

Alla som kom till SVT efter valet fick först gå om sminket innan de släpptes fram i kameraljuset.

För mig privat är det också förändring. Sista åren har den förändringen pågått. Nu är jag i en annan situation. Jag ska samarbeta med andra krafter på arbetsmarknaden.

Mina trumstickeben, mitt engagement, min kunskap och inlevelseförmåga, min vilja till det goda, att ligga steget före, till kvalité, min förmåga att organisera, strukturera, mitt hjärta och min hjärna framför allt och händer ska syssla med mindre krävande saker.

Mitt jobb som undersköterska i alla former av äldreomsorg och de sista åren som Personlig Assistent är nu avslutat. Det sista året inte i arbete.
Med flaggan i topp!

Stolt - jävligt stolt!
Det blev drygt 37 år.

#Skryter jag? Ja, det gör jag. 
Kåren förtjänar det!

Jag är på väg till Arbetsförmedlingen i dag och anmäla mig arbetslös.

Ska bara inom sminket först.


20 kommentarer:

  1. Du beskriver det så fint Tove!
    Och självklart ska du "skryta", med all rätt.
    Precis som du skriver, Kåren förtjänar det.
    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Beskrivningen och skrytet blir som ett ett avstamp, att det sammanfaller med valet blev lite symbolisk rent personligt och som sagt - kåren. :).

      Radera
  2. Nej, jag tycker inte att du skryter. Du säger din sanning utan att bry dig om Jante. Fortsätt med detta! Det är bra att vara stolt på det sätt du skriver att du är, att ha självtillit. Att trycka ner sig själv har ingen glädje av.

    En ny värld, ja. Låt oss fortsätta att försöka göra den god och människovänlig. Jag önskar lycka till i din nya situation! Sminket är minst viktigt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Viola! Jante får stå vid sidan numera. Det är väldigt tryggt att ha den självtilliten. Det är inte bara självkänsla som gäller, det kändes så bra då jag läste ditt "självtilligt"!
      Har vi det så blir det att lätt göra gott runt om på ett bra sätt.
      Sminket är en bagatell ;)

      Radera
  3. Klart du får skryta Tove. Fint skrivet . Fint inlägg min vän.
    Kramkram.

    SvaraRadera
  4. Man får - måste hålla på sig själv. Så fortsätt med det.

    SvaraRadera
  5. Tack, jag kommer fortsätta med det! :)

    SvaraRadera
  6. Hejar på dig min vän, du kan inte skryta nog om dig själv för jag vet att du är en toppentjej i alla lägen Referenser kan du få av mig om det behövs kram Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så knäcktes koden och nu har jag adressen din! :) Vilken härlig överraskning! Du är är ju så finurlig du! Tusen tack! Jättekram! :) :)

      Radera
  7. Tycker inte alls du skryter - du skriver fint! Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Trettiosju år i ett tufft och viktigt yrke. Och nu till arbetsförmedlingen. Man blir ju nyfiken på fortsättningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) ja, jag är också nyfiken på fortsättningen! ....

      Radera
  9. Tycker också att du skriver väldigt fint och hoppas och tror att du säkert får ett nytt jobb snart. Tills dess kan du ju vila ut och ta det lite lugnt - det har du all rätt till efter alla år. Lycka till!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  10. Tack Ingrid! Det ordnar sig på ett eller annat vis, jag har goda hopp :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag önskar dig all lycka med fortsatta livet. Dä odner sä allti", det vet du som även är en del Värmland. Å fortsätt du att prata/skriva positivt, det är inte att skryta då du håller dig till sanningen. Ha det nu så gott där uppe i norr ☺/Mona Guttke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mona! Så roligt när du varit lite varstans här på bloggen. :)

      Radera
  12. Skryt är inte skryt när det är sanning!! (tycker jag) så fortsätt skryt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så får det bli - i sanningens lov!!! :)

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...