söndag 3 augusti 2014

Surisar, kyssar o disk

I går hade jag traditionsenligt surströmming med mina parvänner på min terass.

Jo då, norska värmlänning äter med god aptit denna illavarslande illaluktande läckerhet.

Dock råkade jag rensa bort det goda ... och dessutom ha för lite fiskar ... men de sa de var nöjda ändå - och ljög de så får det stå för dem - nästa års fest är snart här så det fixar sig. Vi talade om Gud, gamla och nya testamente. Samt ett och annat som har med det goda livet livets hemskheter att göra.



Tidigare i sommar så fick jag det andra äldre paret att kyssas - sommarens nöje i klassen lite *uddaheter* på min terass - nu även det yngre paret som inte var med på förra/första "kyssen"

Lite romatik i goda relationer att relatera till gör inte världen sämre ...














Kyss i repris

















YES - i dag får jag diska - och ta några danssteg till det från gårdagens minnen ....

Vad en liten gumma kan gnooo.....









I kategorien glas, vackra detaljer i en disk levererar  jag följande:










Medge att diskmaskinen inte har exakt  samma infallsvinkel?

Kära ni som var här igår, nu vet jag att ni läser så mottag mitt tack för att ni kom!
Ni gick i alla fall inte hem övermätta :)
Dock snurta på rommen!

Välkommen nästa år!

2 kommentarer:

  1. Så härligt med surströmningsfest. Äter själv inte detta fast jag kommer ifrån norrland närmare bestämt Sundsvall strax utanför och lite norrut.
    Härligt med kyssar och sånt behöver man.
    sv: visst är den här typ av Tant viktig för byn och framtiden. Och hon skvallrade och berättade alltid possitivt, inget negativt och hon var mycket omtyckt.
    Ha en jättefin söndag och tack för fina bilder.
    Kraaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, kyssar och den typ av Tant är viktiga för byn och framtiden! :)
      kram

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems Weekly Photochallenge - Låst

Är det låst ja, då är det ju låst. Inget framför, inget bredvid, inget vid sidan och inget bakom - jo, baklås-t Om  en ska låsa måste en...