lördag 30 augusti 2014

Stilla i Latjolajbanlådan

De duggar tätt nu dödsfallen. Min ålder är inne för att notera gå ur tiden fenomenet.

Ja, visst ligger det nära, det vi helst vill skjuta långt bort. Det ända säkra vi vet, ingen väg förbi.

En Latjolajbanlåda att föra vidare.

Nu kan en tänka att jag skriver till minne om enbart kändisar.
Men mina minnesstunder har blivit många, först i det egna livet med många bortgångar i tidig ålder av nära kära.

Sedan i yrket, väldigt många som också fick en plats hos mig.

Kändisar tillför livsessens på ett annat plan, vissa mer än andra.

"Brasse", fem myror .... till minnet.



4 kommentarer:

  1. Ja, det är underligt. Sedan flera år läser jag dödsannonserna i GP. Det är pensionärsvarning - men så är jag ju en sådan också.

    SvaraRadera
  2. Tänk vilka minnen man har från fem myror är fler än fyra elefanter.
    Man satt fastlimmad framför Tv:n då och njöt.

    Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten och kram för det! :)

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Veckans rubrik - Full stopp

Full stopp - minns så väl min norska körlärare i Oslo då jag innan flytt till Sverige för så många år sedan övningskörde för mitt körkor. ...