tisdag 19 augusti 2014

Ljugarstugor och partytält

Läs min text i dessa ögon " ...  " Reflektorn gick i gång ....

På Möjligheternas Torg här i Skellefteå har nu det stundande valet bidraget med sina stugor och sista spurten tar fart - det ljugs ...

 .... bilderna tog jag från baksidan och sidan på respektive  partiers tillhåll ... kanske sanningen finns där....
byggmaterialet är "halvtimmerstuge"..... folkhemmet .... här i stan är sossarna starka och har varit det länge .... fast de ljuger -






.. i en röd liten stuga .... som inte är färdigbyggd... spikarna sticker ut och taket är tunt .... ljugarsannolikheten då?

Grönt är skönt blommor likaså .. om du är observant så ser du att denna stuga kan en komma in i skogen
bland träden - tänk på miljön
möjligheten finns att för de övriga partierna gå in här -  från baksidan ...
                      
                         
                               Alliansen har ingen stuga - de har partytält -  festar och minglar  ... ljuger
                               
Det tycker jag med ...
                                     
 
                          .................................. ja tack gärna ...............................
Fi   fann jag inte ...
SD fann jag inte ...

Ljuger gör vi lite tills mans - men löftena är svåra att tro på för den lilla världen är så stor så stor, och komplexiteten bauta.

Jag har en inre syn ibland:
Där sitter de välklädda i sandlådan och snor varandras hinkar och spadar och  skyller på varann.
Ibland måste de in till sina föräldrar/rektor i form av KU. The show must go on!

Men att ha betalt för det och att jag betalar min del för det - är - för djävligt.
Ljuget alltså, betala min del av kakan gör jag gärna och bidrar till gemensamt gott.


2 kommentarer:

  1. Så vacker headerbild du har ... wow!
    Om vi tog det bästa från alla partierna kanske vi fick ett land som lyssnade på oss små individer?
    Gillar ditt inlägg!
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems Weekly Photochallenge - Låst

Är det låst ja, då är det ju låst. Inget framför, inget bredvid, inget vid sidan och inget bakom - jo, baklås-t Om  en ska låsa måste en...