torsdag 7 augusti 2014

Det är en gång det var en gång

Tänk så många gånger det var en gång.

Världens alla gånger är en gång om och om igen.

På morgonkvisten tar jag ibland in över mig vilken stor värld vars kugghjul hackar sig fram, eller rusar på räls så vi inte hinner ens en gång. En gång gick det sakta, den gångens gång gånggång.

På kvällskvisten gör jag det inte - tar in över mig stora världen. Om nu inte det händer något speciellt som jag får in på radarn. Någon gång.

Alla gångers gånger. En gång är ingen gång. Två gånger en för mycket, tre gånger allt för lite, lagom gångers gång händer vid mindre eller flera gånger.

Gånglåt.







Mellan gångerna vila
 flera gånger
gång på gång







6 kommentarer:

  1. "Det var en gång ... som blev sandad" ... ;)
    Härliga ordlekar. Blir så sugen på att leka med, men har inte tid just nu ... Snyltar åt mig den här stunden, denna "gång" ... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. ... "nu är det sandat" varje gång ... tack för snylten titt!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Sent ska 'snyltaren' vakna" ... eller nåt ... :P
      Denna snyltare går i alla fall sent och lägger sig ... men passar på att snylta åt sig en minut för hälsning så här i "nattatid" ... eller "grevens tid"?
      Var 17 kommer det uttrycket ifrån? Tycker att man har nog med att snylta åt sig sin egen tid. Inte skulle man behöva låna grevens?

      Nattgång!
      Kram

      Radera
    2. Googlade på i grevens tid - sannolikt fann jag att ...läs mitt inlägg idag 11 aug var idé föddes just nu!
      Sent ska syndaren vakna, ännu ett googlesök får det bli .... men det går fint med snyltaren också.

      Nattgång - daggång är det nu :)

      Radera
  3. "På morgonkvisten tar jag ibland in över mig vilken stor värld vars kugghjul hackar sig fram, " - där du är en liten kugge och jag är en annan liten kugge. Visst är livet och världen fascinerande när man bryter ned den. Men var någonstans i maskineriet pajar systemet och börjar förgöra sig självt!?

    När tankarna leker vidare så skulle det vara bra med en verkstad där man kunde lämna in världen för reparation så att kuggarna åter går in i varandra för att förstärka varandra och inte förgöra varandra!

    Härlig bild du har här ovan. Jag tycker det är kul att ha hittat till din blogg, återkommer framöver... ;-) Jag blir kanske riktigt efterhängsen, vem vet!?

    SvaraRadera
  4. Tack för dina fortsatta reflektioner, kanske har förgörandet redan gjort sitt intåg?
    Den där verkstaden är en god idé! Kom gärna igen du!
    Utbyte berikar och förnöjer :)

    SvaraRadera

Närvaro

Förr var jag inte så medveten om det där med att de dagar som gick var livet. Sedan ett par tre år så lyckas jag få ihop att så gott som al...