torsdag 3 juli 2014

Statistik eller poesi?

Min förra blogg, www.texter-bilder.com fortsätter min fina besökstatistik att växa till trots att det är oskrivet där numera. !!!

 Det skiljer på besökare och unika besökare vilket jag ej listat ut i verkliga livet vad menas.
 Kan det vara diplomater, ministrar och kungligt kanske. ??

Kom snabbt upp i resultat där. Lite underligt med tanke på att jag är såpass ny, och inte hade något nätverk alls eller hur? De gjorde mätningar också på  sånt där som har med "megabit" el. dylika också, och vilken tidpunkt på dygnet det lästes av. Besöken räknades från 0 - 1 minut osv.
Fejkat?

På denna bloggen räknas träffar, sökningar, sidvyer och antal visningar. Ser en inte upp så räknas ens egna jobb på sidan för besök också. Och att trycka på knappen som tog bort eget besök funkade inte alls, men jag smyger in bakvägen nu så slipper jag det eländet!

Vilken röra vill jag säga. Hur tillförlitligt är det? Inte alls!

Men vad är statistik att bry sig om då skrivarglädjen är god? Och det dimper ner en och annan kommentar också!

Så jag skriver av hjärtats fröjd.

Fotar också, och ger er symbolbilder på glas
regn, sol, vatten och skugga.



Nu föll Andan Inspira på :

Glaset starka sköra
regnets vatten träffar tusenfalt
Skuggan bryter solen
finns där båda två
Mörkt ljust
klart och dunkelt

Viktlöst land med tyngder i
brinner svagt en eld
Smärtans korta långa
stannar upp för så att gå

Så kan glädjen fylla inre rum
bygga boning för en stund
Ord som mjuknar, stegrar sig och fäster vid varann
Bildar egen mening
förklarar förtrollar förvirrar
förskönar förskonar förför förhäxar
för själva ordens skuld

Så lätt
så flyktigt
så allvarligt
så  fjärran
så nära

Sov gott i sommarnatten.

I morgon är det nästa dag - igen.

Statistisk sett.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vaskebrett, sprettrumpe og puppeholder

I dag blir det rent kroppsligt här ifrån residenset. Som norska i grunden roar jag mig med språket, dialekter och betydelse. Norkskans vas...