måndag 14 juli 2014

Himmelsk förnatt

 5 av de bokstäver som alfabetet har att bjuda bildar himmel. Förtjust i fenomenet, såväl bokstäver som vissa av orden de bilder.
Sagolikt är ett sånt ord.
Trolsk är ett till.

Himmel är ett ord som formar sig.
Här om kvällen , sent var det så vackert ljus, en sommarskymning så min altan som i sig ligger nära trätopparna blev alldeles fortrollat.

Millionbellsen som är rödoranga i dagsljuset blev rosa. De gula penseérna fick en djup ton som jag aldrig tidigare upplevd. Gröna buskarna blev djupgröna.
Jag satte mig ner och bara tog in det trolska, nöp mig i armen och tänkte att det är nog ett under som sker nu - och ja -jag blev just då en annan än jag är till vardags liksom.....

*Himlen är nära, säg kan en väl mer begära*












12 kommentarer:

  1. Himlavackra himlar!:)
    Hälsar en annan smått trolsk person

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D Hälsar från trolsk till trolsk :)

      Radera
  2. Vilka fantastiska bilder... :-)

    Underbart att vara så närvarande i nuet som du är/var. Det är sannerligen en gåva.

    SvaraRadera
  3. :D jaa det är fint med en smått trolsk Karin; gläder mig!

    SvaraRadera
  4. Här är en till som älskar att se solen gå ner och upp. Eller alla dessa vackra moln som sätter igång fantasin. Du visar oss verkligen många fina bilder på just detta. Tack och kram.

    SvaraRadera
  5. Himmelskt vackert både i ord och bild. Jag vet ingen som kan beskriva så levande och insiktsfullt som du Tove. Alltid lika magiskt att besöka dig.

    Ha en riktigt fin fortsatt sommar med himmelska inslag. Solkram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad jag blir glad över det du skriver Gunilla! Tack så mycket! :) Storkram i fortsatt fin sommer :)

      Radera
  6. Tack glada badtant! Himmelsk badkram :)

    SvaraRadera
  7. Ja, nu är det fint. Riktig sommar nu igen. Klockan är halv åtta och det är varmt och gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värmen har värmt upp oss inför vintern. Härligt! Sköna kväller och fläkten igång vid nattvila. Idag ordentlig åskväder och mycket regn.

      Radera
  8. Älskar också himlar! Himlar med sommarmoln, med regnmoln, med ovädersmoln... underbart!
    Kram

    SvaraRadera

Vad ska tavlan heta?

Första när jag målade så förekom inga titlar. Jag tyckte det var onödigt. Så gick jag mer och mer på utställningar och fick till mig at...