söndag 15 juni 2014

Vernisagesommar

 I går hade jag ett litet vernisage, hemma på min terass. Jag satte ut tavlorna lite här och där, och kom på vilken målartyp jag tillhör, jag är interiörmålare!

Vi åt gravad lax inköpt i Bonnstan, mandelpotatis från orten, sås från kyldisken, kall öl och Lövångersbröd. Makalöst nog missade jag att ha hemma osten över alla ostar .... västerbottensosten -

Dessa bilder blir en glad sommarhälsning till mina läsare, nu är det sommar sommar sommar och tiden känns som utmärkt att göra lite annat smått och gott.
Väl mött igen då vi ses! Skakar hand, ger en kram, vinkar.











Här inne sitter hon, omfångsrik på en tegelsten , moder jord ... 



10 kommentarer:

  1. Hittat hit genom vår bloggvän Bosse Lidén.
    Härligt att vara kreativ. Här var det många fina bilder på vad vad du har gjort. Jag målar själv lite ibland då jag har tid och lust.

    En fin dag till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt du tittar in, tack för det, skapa är ju så gött att göra, hur tokigt det än ter sig!! :) ha det bra och välkommen åter!

      Radera
  2. Hej Tove! Kikar in nu då jag känner att livet har trillat i fas igen. Önskar dig en fin sommar och på återseende.
    Kram från Skogsfen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulla! Så härligt höra av dig här! På återseende så klart! kram

      Radera
  3. Hej. Blev sugen på att gå på vernisage...så tack för att jag fick kika in här hos dig. Så duktigt du är och så glad jag blev av dina tavlor.
    Ha nu en fin midsommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt! Och så roligt du blev glad! :) Välkommen igen! Glad midsommar till dig med!

      Radera
  4. Men så kreativ du är. Balkongen med konst och alla fina färger är så inbjudande och det vattnas i munnen av den goda maten. Ha nu en riktigt mysig midsommar fina du. Kram :)

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk balkong du har för det här ändamålet!!!! Ser underbart härligt ut med alla färger!!!
    Hur menar du att du är "interiörmålare"? Finns det sådana "klassningar"? I så fall borde det finnas något som heter "glädjemålare", och jag skulle direkt placera dig där ...

    Vad glad jag skulle bli om du kan skicka en bild på "Den förhatliga" när den är inramad ... :D
    Undrar vad den hamnar under för "klass"????

    SvaraRadera
  6. Bästa Louise! Nå, interiörmålare är min "egen klass", men det är av glädje jag målar, så tack min vän - jag är glädjemålare - det kommer bild från den "förhatliga" då ram och placering är klar. Den hamnar i klassen "fulländat" i mitt hem!
    kram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Min konstutställning i september

Fördelen med abstrakt konst är att det går att se fler bilder/gestalter i samma tavla.  Alla tavlor i akryl. Det är så rolig...