söndag 8 juni 2014

Pingstdagen

Hänryckt glider den  över, pingsten 2014. Gårdagen utomhus med långlång svettig promenad med många backar inlagda, flåset ska upp.


Sommarateljé på  terrassen
                                                                                     

Hyveln är bra till färg

 När jag färgsätter så gör jag tillfälliga platser, ett lakan får täcka ett bord


Jag är förtjust i färg och form och inget annat än det ljuvliga nöjer att stå där - *stryka, dutta,dra, kniva eller hyvla ut* är närvarande.

Någon sa då jag visade några *kladdalster, möjligen för interiör - att färgsätta en vägg* - du borde verkligen gå en målarkurs så du får någon ordning på det där.
Smaken är som baken.



Så här ser lakanet ut                      
   



 ....underbara blå
bara du kan bli så
ljuvlig utan att ens bli till
på riktigt
.....överskottsfärg ...  utstryk från en skrapa..





                                                                                                                                                                 ... en grön långrumpad fågel ...



...... ett flygplan på väg upp ....


...... något annat ......
Hur många ögon finns i dessa grå toner .. 

Cirkeln är sluten

Finns fyrkant i den grå cirkeln

Min favorit;  ansikten, påfågel, en älg med avskuren mule - fy så hemskt vackert - bara för att jag sölar så med färgen




 Hur de där där två tomma tavlorna som ligger på första bilden blev?
Färgglada! Vad trodde du? :)

Sedan slängde jag  mig i väg  på min Svalan och trampade gladligen. Det fläktar skönt så jag susade runt runt,
tiden betyder inget då den inte ska passas...

Pingstpoesi på rim

Pedal pedal för mig fram
hjul hjul snurra
både fram och bak
bara en sådan enkel sak
köpte den ny den här
inget är mig mera kär
mitt trogna framkomstmedel
i sadel göms flera sedel
en mjuk variant
som passar en tant






2 kommentarer:

  1. Underbart skapat både ord och konstverk på lakan.
    Har du inte skapat på vita eller beige örngott ... blir fint ... har kvar ett efter min mamma.
    Hon skapade fritt utan kurser eller så och till och med att hon hade en utställning av sina skapade verk.
    Ingenting hindrar oss att skapa så skapa på med dina underbara verk.
    Hela helgen var svettigt varm ... inte klaga på värmen :-)
    Ha det/ kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Skapa på örngott kan nog bli aktuellt också. Mitt tjejbarnbarn på 12 tycker att jag ska ställa ut, lille man på 7 tycker inte det, det går ju inte att se vad det är!
    Denne helgen svettas vi inte! lördagskram :)

    SvaraRadera

Närvaro

Förr var jag inte så medveten om det där med att de dagar som gick var livet. Sedan ett par tre år så lyckas jag få ihop att så gott som al...