onsdag 11 juni 2014

Kulturchefen... och hans damer

Detta är ett inlägg tillägnat alla kulturchefer i funktion, eller ur funktion!
Samt alla kvinnor över den ålder de själv uppfattar som för gammal, nu är det kört. Och självklart de män som känner geisten eller har brist på den!

Nyss har jag kulturat mig! Jag borde ju skriva på norska, men hedrar min svenska tillhörighet genom att upplysa om att det är textad på svenska och det känns ändå rätt så bekvämt med min svenska. Kulturellt alltså.

Äldre damer,  70 - 87 år som dansar i bara underklänningen!
Gäddhäng, som på norska heter grevinnesleng eller heng, - och eventuell tröghet i det naturliga rörelsemönstret fäster en ingen vikt vid!
Husmodersgenerationen i Orkdal blommar ut, lever tills *de dör*".

De dansar!!

De har en fantastisk kulturchef som hittat till dessa kvinnors hjärtas kultur!! De gör sig inte yngre med att säga flickor, de är damer!
Damerna gör succé! De är helt underbara! ..... SE denna ..... och kulturchefen - om dina ideér brister så kan du ha en  #tröst och inspiration här:

www.svtplay.se/video/2063206/arne-och-damerna


2 kommentarer:

  1. Tack Tove! Detta var underbart att få se. Vilket gäng. Vilken Arne. Hoppas verkligen det finns fler eldsjälar som vill kopiera detta. Undra om damen som bara var 70 år blev retad för att hon var för ung? :) Jag gillade tanken med att ta med den unga tjejen som skulle symbolisera att alla varit lika unga och att hon skulle tänka på att en dag är hon en gammal dam. Vacker trakt? Har du varit i Orkdal? Förstod att någon av dem dött efteråt, Liv. Genast blev jag nyfiken på hur det gick i Oslo. Tog resan slut sedan? Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Visst är den underbar! Bra du fick med 13 åringens medverkan. i bland missar jag i min iver själva pointen! Efter Oslo vet jag inget. Ej heller varit i Orkdal. Dansandedamkram :)

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Min konstutställning i september

Fördelen med abstrakt konst är att det går att se fler bilder/gestalter i samma tavla.  Alla tavlor i akryl. Det är så rolig...