lördag 7 juni 2014

Frömjölsmoln

Tanten är nu i muskeluppbygningen - igen. Efter handledskadan. Och de behöver en duvning kan jag 
säga. Så känslan var god, för att inte tala om efteråt då det hela är över. Jag cyklade t.o.r

Eftermiddagen på terrassen var ljuvlig under parasollen. Tidvis omgavs jag av ett moln, först tänkte jag brinner det? .. men det var frömjölsmoln! Full luften! 

Tankar kommer och går som i moln de också. 

De liksom fröar av sig. En tanke sås, slår rot och återkommer titt som tätt. En följeslagare typ. Andra tanker dyker bara upp som från ingenstans och far bort lika fort. Ibland är de lite luriga det där, för de kan vara så goda så en rent känner optimism och den berömda positivt tänkande känns äkta!

Det är en luring den där positiv tänken. För inre äkta positivt tänk - och känsla för - kommer inte över en minut, den ska minsann ha gått ett varv eller två i bearbetning  > landat i acceptans. 
Det är då det är positivt inifrån och ut om än tårarna rinner.

Ring så spelar vi står på; nyss hörde jag en härlig norsk låt som det svänger om 
... så tjukk du har blitt, nu får du pinadö slanke deg litt... (Ole Ivars)
.. ikke noe sukkertöy og lade .. sleng hit en gulerot (du har blivit tjock, du måste banta, inget godis, ta en morot - sunt leverne alltså!! 

Pinadö är en snäll bestämd norsk svordom ...

Ännu en Ole Ivars ... en lyt bli som en vart når en itte vart som en sku (eftersom en inte är som en borde, så får en vara som är) - den är så innehållsrik vad gäller självkänsla!!

Säga vad en vill om dansband, men de hänger med i livsstilsjakten. Får jag lov?

Frömjölsmolnen tänker du; vad har det med detta att göra - bra tanketänk! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Min konstutställning i september

Fördelen med abstrakt konst är att det går att se fler bilder/gestalter i samma tavla.  Alla tavlor i akryl. Det är så rolig...