torsdag 15 maj 2014

Vänster hand

Lugn, inget politisk! Det handlar om händer. Den en skriver med! Först drabbades jag av bruten höger handled. Oj oj oj, nästan kris... hur få till skrivet? Vänstern så klart, trots otroligt högerhänthet! Numera är jag tvåhändig igen.

Samma sak hände min bloggvän Bosse Lidén  www.bosseliden.wordpress.com .

Ja, inte bruten led, men en behandling som gör att även han blev vänsterskrivare.

Bosse förresten,  han har kommenterat mitt inlägg Ut på tur.
Ibland blir inläggen först klara då en kommentar har lämnats!
Ta en tur ut till hans sida.

Fler som hamnat vänsterskriv?

4 kommentarer:

  1. Nej, tack och lov så har jag inte drabbats av det och är oerhört tacksam för det. Peppar, peppar ....... Det skulle vara katastrof känner jag. Då skulle det bli slut med allt skapande för någon mer högerhänt än jag får man nog leta efter. Jag kan inte ens plankmåla med vänster, eller röra om i en gryta.

    Jag har inte fattat förut att du har en blogspot-blogg? Eller är den ganska ny? Du hade ju problem med den andra, eller hur?

    Tack Tove, för din fina kommentar hos mig på min sekundära blogg ... :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det kan jag tro, du gör ju mer än skriver!. Som sagt bloggen är ny! Jo, det blev missar på den förra som jag själv medverkade till, men jag ser den som fortbildning :) Förresten vad är sekundärt och primärt? :) t

    SvaraRadera
  3. Om det bara är tillfälligt ser jag det som en spännande och nyttig utmaning när man tvingas tänka tvärtom. Jag minns från förr när jag lärde mig att använda vänstern i olika sammanhang när högern var gipsad. Det går ofta att träna upp sysslor om man är envis. Ex borsta tänderna. Svårare att klippa med en högersax.
    Din nya blogg är mycket mer besöksvänlig. En klar förbättring om man kommer som ny besökare.

    SvaraRadera
  4. Tränade upp vänstern så jag fick träna upp högern som ny då gipsen föll.
    Kul du tycker bloggen är mer besöksvänlig, jag upplever den också som skrivarvänlig!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Strand

Sanna Susanna  ger oss denna veckan strand för fri tolkning med foto. Från denna vinkeln kan jag se åt ena hållet och åt andra - att ...